Vad gör din klubb för privatryttarna?

Inka-90

Trådstartare
Nu är det ju långt ifrån alla klubbar som har ridskoleverksamhet men vad gör eran klubb för privatryttarna?

Får ni utnyttja ridhus/ridbanor eller betalar ni för det?
Får ni rabatt på träningar/lektioner på klubben?
Annordnas det träningar och tävlingar som är anpassade för privatryttarna och inte bara för ridskolans elever?
Har eran klubb några krav på er för att ni ska få tävla för klubben? Tex jobbardagar, funktionärer m.m.
Om ni privatryttare har ideér eller synpunkter om saker man kan göra, är det någon som lyssnar och tar till sig det ni säger?

Berätta lite hur det går till hos er om ni får ut något av att tävla för just den klubb ni tävlar för.
Ni behöver inte berätta vilken klubb det gäller om ni inte vill men berätta gärna om det är en stor eller liten klubb.

Senast ändrad:
Sv: Vad gör din klubb för privatryttarna?

Bytte till min nuvarande klubb för två år sen just för att man får ut mycket för medlemskapet. Och så är det riktigt bra stämning också och alla behövs :) Det är en ganska liten klubb med ridskoleverksamhet.

Nu har jag lite för långt dit för att vara med på alla aktiviteter men ställer man upp och är funktionär en heldag eller två halvdagar så får man rabatt på starterna på klubbens tävlingar.
Tror de har ute tränare för privatryttare varje vecka.
Sen behöver man inte betala banavgift för terrängbanan om man tävlar för klubben.
Vill man använda ridhus/paddock får man lösa ridhuskort eller betala per gång tror jag.

Ja, vi får köpa ridhuskort.
Lite billigare.
Annordnas det träningar och tävlingar som är anpassade för privatryttarna och inte bara för ridskolans elever?
Japp. Dressyr tränare, hopptränare och fälttävlanstränare besöker regelbundet klubben.
Har eran klubb några krav på er för att ni ska få tävla för klubben? Tex jobbardagar, funktionärer m.m.
Nope.
Om ni privatryttare har ideér eller synpunkter om saker man kan göra, är det någon som lyssnar och tar till sig det ni säger?
Absolut! Väldigt lyhörd klubb :)

Får ni utnyttja ridhus/ridbanor eller betalar ni för det? klubben har tillgång till en ridbana som används av ponny sektionen till träning, finns ingen träning för stor hästar där vad jag, men alla får använda den gratis.
Får ni rabatt på träningar/lektioner på klubben? vid terräng träning är det gratis banhyra och vid hubertus jakt är det gratis för medlemmar.
Annordnas det träningar och tävlingar som är anpassade för privatryttarna och inte bara för ridskolans elever? finns ingen ridskola där men de anordnar en fälttävlan varje år och en hubertus jakt. är ibland prat om att anordna klubb mästerskap i samband med fälttävlan(alla dekorationer framme då ju :p).
Har eran klubb några krav på er för att ni ska få tävla för klubben? Tex jobbardagar, funktionärer m.m. nej, det är valfritt att hjälpa till som fuktionär på tävling :D. jag är alltid med då det är så himla roligt.
Om ni privatryttare har ideér eller synpunkter om saker man kan göra, är det någon som lyssnar och tar till sig det ni säger? absolut, det finns bara privat ryttare på klubben och är man bara med på mötena så kan man komma med ideer.

man får inget för att man tävlar, men jag tycker väldigt mycket om denna klubben då den är liten och mysig, och framför allt för den härliga miljön.

Vi får andvända ridbanor och ridhuset gratis när det inte är några bokningar. Vissa dagar är det "fri" hoppning.
Jag har inte varit medlem så länge så detta vet jag inte helt säkert.
Min klubb är inte någon ridskola men det är hela tiden träningar (både hopp och dressyr) för privatryttarna. Denna helgen är det tex gratis clinic med Mads Hendeliowitz och John Hickey, samt Prestige-kurs. Mycket förmånligt skulle jag vilja säga:D
Ja man ska hjälpa till på de stora tävlingarna på sommaren. (osäker dock om det är krav, men självklart ställer man upp)
Absolut, det är ju vi privatryttare som "är" klubben :)

Vi betalar ca 2000:- per år för två ridhus, en paddock och två stora ridbanor. Dessa är tillgängliga när det inte är lektionsverksamhet. Ledigt ca ett par timmar varje kväll utom tisdagar o onsdagar oftast, och nästan alltid dagtid.
Ingen rabatt på träningar men en viss (läs liten) reduktion på lektion i stor grupp
Vi har ofta träningar för utomstående tränare som klubbens olika sektioner anordnar. Klubbtävlingar är både för lektionsryttare och privata.
Om man är med o tävlar jobbar man på tävlingen också. Licenserade ryttare jobbar även på våra större tävlingar.
Det är lite dåligt med det... Men en del småsaker händer nu o då :)

Vi är en klubb med ca 700 medlemmar varav ca 120 är licenserade privatryttare :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 553
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 478
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Jag har just nu en fd galoppör hemma för omskolning till ridhäst. Jag har hållit på med hästar i över 30 år och anser mig vara både...
2
Svar
22
· Visningar
3 716
Ekonomi & Juridik Jag blev inspirerad att starta den här tråden genom tråden på "gnägg" om Ponnyakuten 4. (Om jag lagt tråden fel får moderator gärna...
Svar
1
· Visningar
1 005
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama