Vad gör att en hund inte smakar gott?

Pia

Trådstartare
För en fästing menar jag då.
Min hund, Donna, får ibland inte en enda fästing på hela sommaren, ibland en eller maximalt två om det är ett fästingrikt år. Katterna, hästarna och även geten får massor så vi har ju uppenbarligen gott om dem här. Varför ger dom sig inte på Donna? Hon äter inte vitlök, och jag använder inga avskräckande medel på henne, det behövs ju liksom inte. Hon är 7 år nu, och det har alltid varit såhär.
Det är väl bara att vara tacksam, men jag undrar vad det är som skiljer hennes blod från andras. Och hur vet fästingen att hon inte är god innan den bitit sig fast och smakat.:confused:
Någon som har några idéer.

Sv: Vad gör att en hund inte smakar gott?

Min schäfer hade en enda fästing (i örat) ett väldigt fästingrikt år. Alla hade problem, men inte jag och det var skönt. Min bror som hade en samojed höll på hela kvällarna och plocka, sen blev hon också väldigt sjuk , men efter vet.vård blev allt OK. Möjligt att det kan vara något i blodet som stör dom. Vore intressant att få veta vad det kan bero på.

Sv: Vad gör att en hund inte smakar gott?

Har inga teorier jag heller.....

Har själv samma sak här. Våran ena hund har aldrig haft en fästing, medans den andra får fästing efter fästing (båda taxar), samma sak med katterna varierar från katt till katt.
Varför? svarta till färgen är dom allihopa så det kan inte spela nån roll

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 254
Senast: mars
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 651
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 687
Senast: giovanna
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 964
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar