Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på skansen med mentorsklassen på fm, mentorskollegan har som tur är kommit längre med betygen än mig så hon fixade allt, jag behövde bara vara där. Sen var det lunch med programlaget och nån sorts möte som vi hastade över. Nu rättar jag för fullt. Med lite flyt och mycket envishet blir jag klar med själva rättandet idag. Sen är det bar resten kvar. Inget hästeri idag, jag får var glad att jag hann med ett kort men väldigt trevligt pass i går. Enda dumma med det var att jag råkade trassla in lillfingret i tygeln just när pålle drog ner huvudet efter en (eller hundra) myggor. Det är nu dubbelt så tjockt som det andra och inte halt bekvämt att skriva med. Tur att det inte är en gammal trög skrivmaskin jag använder i alla fall.
 
Det är lika dumt på jobbet i dag. Men jag har i princip sagt till alla att jag inte kommer att lösa deras dumheter denna gång, varsågoda att försöka själva liksom :angel: Känns rätt bra att helt enkelt bara släppa det.
Inte förankrat med chefen dock, så får väl ringa honom när han vaknar sen.

Försöker även få alla att komma och hämta sina nya accesstaggar. De verkar inte förstå när man säger att de inte kommer komma in med gamla passerkort och därför behöver ha taggarna nu.
För att lösa problemet har jag nu på morgonen programmerat in att massmail skickas ut varje dag i 14 dagar som påminner om att de ska hämta ut taggar, Samtidigt skickas samma text ut som nyhet samt anslagstavle-inlägg på intranätet :angel: Kommunikation kommer att mörda mig men jag är verligen inte på humör för att lösa dumheter och folk som ytterligare krånglar till det för mig på jobbet. :devil:
Nästa gång kan du testa att ta hjälp av kommunikation för att lösa problemet. Kommunikationsavdelningar har ofta en rad olika knep för att få ens målgrupp att bete sig på ett visst sätt. Det kan spara en massa tid och svordomar.
 
Åskade som fasiken tidigare idag, nu är det strålande solsken. Så skönt att inte ha några växter/blommor på balkongen i år. Otroligt fridsamt. Särskilt som jag inte är där ute mycket. Funderar på om jag äntligen ska ta itu med att bygga min dator, har skjutit på det eftersom jag väntat på nya glasögonen. Men de verkar försenas.

De ringde från VC och har skjutit upp min årskontroll tack och lov, hade annars fått ringa själv eftersom just den veckan är helt sjuk med diverse läkarbesök på olika ställen i princip varje dag (ibland 2) - och en hel del veckan före och efter. Undrar om de försöker klämma in så mycket de kan innan alla går på semester :idea:
 
Rensat lite ogräs och planterat lite blommor. Sol och värme i dag för första gången på länge! Njutit på min lilla uteplats. 💕
D427327E-33EA-4F13-B220-2B2B004879AC.jpeg
 
O hjälp vilken blast from the past, hade helt glömt bort den men vet att jag följde den när det begav sig. Minns typ ingenting av innehållet efter alla dessa år men det hade varit roligt att se den igen! Går den på någon tv-kanal nu eller streamingtjänst?
Du hittar hela serien på Youtube, både Winds of War och War and Remembrance. Jag har You Tube Premium. Jag hittade den by mistake när jag letade efter en helt annan sak och sökte på war och vips, där var den. Det är en av de få serier jag såg way back och som helt klart håller fortfarande. Otroligt välgjord och lysande skådspelare.
God förnöyelse! 💖
 
Nästa gång kan du testa att ta hjälp av kommunikation för att lösa problemet. Kommunikationsavdelningar har ofta en rad olika knep för att få ens målgrupp att bete sig på ett visst sätt. Det kan spara en massa tid och svordomar.
Det har jag gjort. Dock är ingen på kommunikation utbildade i kommunikation. Det är däremot jag. Dessutom känner jag min målgrupp mycket väl, den metod jag tillämpat är tyvärr enda sättet att få dem att ta till sig information - och inte ens då kan de ta till sig all information. Men lite är bättre än ingen.

Det verkar ha halvfunkat i dag, och ju fler jag fångar in i mitt nät desto fler kommer komma ner till mig i alla fall. Så brukar det funka här. Då kan jag förklara det de fått information om 3-4 gånger redan igen. Då brukar de fatta. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
6
· Visningar
148
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp