Vad gör vi? Del CCII

Ligger i sängen. Galet varmt. Väldigt högljutt från några grannar också, men nu när några nya flyttat in ovanför går det inte riktigt att avgöra vilka det är som låter. Men men, lagom tills det är svalt nog att sova så har de nog tystnat...
 
Nu känns det som höst. Regnet smattrar mot rutorna, inne är jag nyduschad och ska just bädda rent. Ett säkert tecken på att det närmar sig höst är att katten flyttat från korgen högst uppe i klösträdet och in till sin (uppvärmda) kattsäng bredvid mig. Alt just lagt sig till rätta ovanpå datorn.

20240909_235315.jpg
 
Sovit dåligt i natt men ska åka till jobbet snart
I em ska jag till vuxenhab. Fått en ny kurator där. Hoppas på att den är bättre än den förra
 
Vaknade nyss och inledde dagen med att kolla väderleksprognosen. Well. Imorgon när jag äntligen är ledig så ska det visst ösregna hela dagen. Om det stämmer så kommer jag sitta hemma och pilla med akvarierna hela dagen. Långpromenad får det bli idag istället.
 
Och nu försöker jag förstå mig på det där med vintertid osv, igen.

Om jag vaknar av mig själv vid 7 på morgonen nu, då kommer det bli att jag vaknar vid 6 på morgonen när det är vintertid, right? Så om jag är van vid att äta lunch vid 12 så måste jag plötsligt börja äta lunch vid vad som känns som klockan 13?

Tur att det är ett litet tag kvar till eländet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 094
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 367
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 182
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 743
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp