Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis ätit frunch, det blev en dr Oetker minipizza. Skulle egentligen gå och lämna fasteblodprov idag men väntar på att ett recept ska skrivas idag så jag kan gå i morgon i stället, provtagningen och apoteket är åt samma håll. Orkar inte gå två dar i rad. :wtf:
Ser nyheter.
 
På väg hemåt igen. Varit hos tandläkaren och fick otroligt bra bemötande, sådär så att tandläkarrädda jag tyckte att de nästan överdrev med hur vänliga och lugna de var med allt :p Inget gjordes idag, mer än att ta en panoramaröntgen med en spännande, snurrande maskin.

Men, ny tid bokad och då ska jag bli sövd för första gången i mitt liv. Ny, läskig sak... Försöker tänka att hundar (och djur) blir sövda hela tiden runtom i landet utan att något går fel, så det borde gå bra för mig också.
 
Fick ångest vid lunch som jag inte riktigt kunde hantera. Så fot hem och missar eftermiddagens diagnostiska prov i matte.
Men det känns okej då förmiddagens mattelektion gick bättre än väntat. Skönt!

Tror det värsta på utbildningen blir rasterna och hantera ångesten som kommer med dom. De på utbildningen är trevliga och jag har redan bondat med några jag pratar med. Men ja, ostrukturerat umgänge med folk jag inte känner ger en massa ångest.
Så det äväl bra träning egentligen.
 
Varit hos fysio och sedan till Skärholmens frukt och grönsaksmarknad. Bra grejor för en billig peng. Jag stuvade väskan full med körsbärstomater, rödlök och nektariner. På vägen hem snubblade jag som vanligt över en trottoarkant och trillade. Som tur var framåt så jag slog inte i huvudet igen. Däremot skrapade jag upp hela knät så det dripp droppar kroppsvätskor.

Fasiken.
 
Hos fysio cyklade jag i tio minuter och hade 100 puls. Det är patetiskt vilken dålig kondis jag har. Hen bände och vred och jag sa, ow. Men tycker att det ändå har blivit lite bättre. Nu har jag ont i vaderna.
 
Hos fysio cyklade jag i tio minuter och hade 100 puls. Det är patetiskt vilken dålig kondis jag har. Hen bände och vred och jag sa, ow. Men tycker att det ändå har blivit lite bättre. Nu har jag ont i vaderna.
Jag sitter i soffan just nu och har en puls på runt 95 enligt Fitbit. Just saying :angel:
--
Jag trampade ner i ett hål på promenaden innan. Ont som bara den i foten nu. Men den är inte svullen eller så, inte mer än vanligt i varje fall.
 
Fick ångest vid lunch som jag inte riktigt kunde hantera. Så fot hem och missar eftermiddagens diagnostiska prov i matte.
Men det känns okej då förmiddagens mattelektion gick bättre än väntat. Skönt!

Tror det värsta på utbildningen blir rasterna och hantera ångesten som kommer med dom. De på utbildningen är trevliga och jag har redan bondat med några jag pratar med. Men ja, ostrukturerat umgänge med folk jag inte känner ger en massa ångest.
Så det äväl bra träning egentligen.
Kan du inte gå undan på rasterna så du slipper umgås så mycket ostrukturerat med de andra, och samtidigt kan klara av att vara kvar? Eller hjälper det inte alls kanske?
Ingen kritik eller anklagande eller liknande utan bara tips/fråga om det skulle fungera. Menar väl. :)
 
Fått feber så jag ligger i sängen. Fick lite sällskap ❤️
Snapchat-417433619.jpg
 
Hos fysio cyklade jag i tio minuter och hade 100 puls. Det är patetiskt vilken dålig kondis jag har. Hen bände och vred och jag sa, ow. Men tycker att det ändå har blivit lite bättre. Nu har jag ont i vaderna.
100 när man cyklar är väl inte dåligt? Jag tränar 6 dagar i veckan och springer halvmaror och i bland längre. Har på en vanlig promenad puls som ligger mellan 90 och 120. Samma om jag cyklar.
 
Kan du inte gå undan på rasterna så du slipper umgås så mycket ostrukturerat med de andra, och samtidigt kan klara av att vara kvar? Eller hjälper det inte alls kanske?
Ingen kritik eller anklagande eller liknande utan bara tips/fråga om det skulle fungera. Menar väl. :)
Tack för tipset!
Det hjälper tyvärr inte när ångesten väl eskalerat, då flyr jag. Men för att hantera den när den är på en rimlig nivå fungerar det.
Men ska prata med min psykolog om det imorgon och se om han har några bra tankar om det. 😊
 
Tack för tipset!
Det hjälper tyvärr inte när ångesten väl eskalerat, då flyr jag. Men för att hantera den när den är på en rimlig nivå fungerar det.
Men ska prata med min psykolog om det imorgon och se om han har några bra tankar om det. 😊
Jag kan förstå din ångest! Jag sitter själv och inte riktigt vet hur jag ska bete mig från nästa vecka. En kollega har slutat i fredags och en ska vara sjukskriven från måndag och några månader fram. Kvar är den jag inte kommer överens med (och när hon pratar i en grupp så får man aldrig en syl i vädret + att vad jag än gör så gör jag fel enligt henne vilket är väldigt hämmande så jag fixar inte att prata när hon är nära numera) och bara pratar jobb med vid behov och annars inget annat och så en annan kollega och vi har inte särskilt mycket gemensamt, när vi har fikat har hon pratat med de andra mest. Jag kommer sitta tyst, det känns konstigt och jobbigt. Jag har helt ärligt ont i magen för fikarasten och att ens komma dit. Samtidigt är det bara en bagatell, tycker andra ju. "Bara att...". Om det vore så lätt.
 
Jag kan förstå din ångest! Jag sitter själv och inte riktigt vet hur jag ska bete mig från nästa vecka. En kollega har slutat i fredags och en ska vara sjukskriven från måndag och några månader fram. Kvar är den jag inte kommer överens med (och när hon pratar i en grupp så får man aldrig en syl i vädret + att vad jag än gör så gör jag fel enligt henne vilket är väldigt hämmande så jag fixar inte att prata när hon är nära numera) och bara pratar jobb med vid behov och annars inget annat och så en annan kollega och vi har inte särskilt mycket gemensamt, när vi har fikat har hon pratat med de andra mest. Jag kommer sitta tyst, det känns konstigt och jobbigt. Jag har helt ärligt ont i magen för fikarasten och att ens komma dit. Samtidigt är det bara en bagatell, tycker andra ju. "Bara att...". Om det vore så lätt.
Trist att du hamnar i den situationen! 😓

Jag är i vissa grupperingar tyst av mig, medan i andra hyfsat pratsam. Men just när det blir lite ostrukturerat och man inte känner folk än blir der riktigt jobbigt.
Men det försvinner nog när jag lär känna studiekamraterna bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp