Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kvällspromenad för att rensa huvudet från kaoset som är där. Jag är så himla utelämnad åt ett skolsystem som inte fungerar.

Dottern har blivit mobbad. Har haft en fin och härlig sommar. Möte i skolan för att planera återgång, hon klarar inte att gå in skolan utan vill bara fly därifrån.

Maktlöshet
 

Bifogade filer

  • IMG_4656.jpeg
    IMG_4656.jpeg
    398,5 KB · Visningar: 38
En kvällspromenad för att rensa huvudet från kaoset som är där. Jag är så himla utelämnad åt ett skolsystem som inte fungerar.

Dottern har blivit mobbad. Har haft en fin och härlig sommar. Möte i skolan för att planera återgång, hon klarar inte att gå in skolan utan vill bara fly därifrån.

Maktlöshet
Fy så sorgligt! :heart
 
Landat i soffan efter en ovanligt fullspäckad måndag som började med bilbesiktning, fortsatte med jobb som avbröts av ett veterinärbesök, sedan mer jobb, sedan en tur till tippen och så lite städning som vi inte hann med igår. Eller hann med och hann med, vi prioriterade att sitta i trädgården och sola och dricka mojitos istället igår :angel: Nu är jag nymatad och lite matt i både kropp och knopp!
 
Mamma inlagd över natten. Jag blev tvungen att lämna henne för att åka hem och ta hand om djuren, stänga åt hönsen, släppa ut hundar och hästar, ge katter och hundar mat och stoppa i mig själv lite. Inte ätit på hela dagen förutom en halv mugg te och två mackor i morse innan vi åkte.

Pratade med syrran som pratat med avdelningen och tydligen var mamma jätteorolig och skulle absolut hem i bara sjukhuskläderna, var inte alls roligt att lämna henne gråtandes ikväll. :(

Hängt upp tvätten jag inte hann hänga i morse och kör en maskin till. Blir tvätta av hela morgondagen så som tur är det verkar bli bra torkväder. Syrran kommer med tåget i morgon kväll och jag ska ringa i morgon och höra hur det är med mamma om jag får hämta henne. Jag har även hunnit prata med flyttfirman så vi ska höra av i morgon em igen och stämma av hur det blir på onsdag.
 
Dagen började i natt med att inte kunna sova. Varmt, irriterande i kroppen och knoppen. Försov mig förstås, rusade och och skulle ordna mig och hinna med ut med hunden och allt och lyckades istället med att få ett epilepsianfall. High five på min misslyckade hjärna och mitt misslyckade arbetsliv.
Hunden hade kommit ut i alla fall, jag sov istället för att jobba och gick upp vid lunch tror jag. Dammsög lägenheten i dag, satte igång diskmaskinen och lyckades med konsttycket att sälja lite tallrikar för 40 kr och en bringare för 10 kr (den hade jag glömt :) ). Har ätit lite och varit ute med hunden samt slängt kartonger på återvinningen. Det var min dag det. Borde äta lite till, två gånger är 4 gånger för lite och är hungrig igen tror jag.
 
Mamma inlagd över natten. Jag blev tvungen att lämna henne för att åka hem och ta hand om djuren, stänga åt hönsen, släppa ut hundar och hästar, ge katter och hundar mat och stoppa i mig själv lite. Inte ätit på hela dagen förutom en halv mugg te och två mackor i morse innan vi åkte.

Pratade med syrran som pratat med avdelningen och tydligen var mamma jätteorolig och skulle absolut hem i bara sjukhuskläderna, var inte alls roligt att lämna henne gråtandes ikväll. :(

Hängt upp tvätten jag inte hann hänga i morse och kör en maskin till. Blir tvätta av hela morgondagen så som tur är det verkar bli bra torkväder. Syrran kommer med tåget i morgon kväll och jag ska ringa i morgon och höra hur det är med mamma om jag får hämta henne. Jag har även hunnit prata med flyttfirman så vi ska höra av i morgon em igen och stämma av hur det blir på onsdag.
Stackars din mamma ( och dig också!)! :heart Så jobbigt för henne! Förstår att det inte alls är kul att bli kvar, tycker själv sjukhus är obehagliga och min mardröm är att hamna där och behöva vara kvar! Eller ja, ingen vill ju hamna där, jag hoppas du förstår hur jag menar. Förlåt annars för mitt klumpiga uttryck!
 
Har läst 250 sidor i en bok. Nu funderar jag på vad jag ska göra. Läsa mer eller kanske se någon serie?
Allt är så tråkigt utan OS.
 
Stackars din mamma ( och dig också!)! :heart Så jobbigt för henne! Förstår att det inte alls är kul att bli kvar, tycker själv sjukhus är obehagliga och min mardröm är att hamna där och behöva vara kvar! Eller ja, ingen vill ju hamna där, jag hoppas du förstår hur jag menar. Förlåt annars för mitt klumpiga uttryck!
Ingen fara, mest jag som blir superstressad nu iom att jag ska flytta. Mamma är på bästa stället nu när hon inte mår bra så jag är inte jätteorolig, men tanken var att hon skulle åkt hem idag och att jag skulle hinna packa så huset kan tömmas onsdag em. Jag kan inte skjuta upp flytten så blir en tidig kväll och förhoppningsvis orkar jag fortsätta packa direkt jag kommer hem från stallet i morgon bitti ca 05:30. ;)
 
Ingen fara, mest jag som blir superstressad nu iom att jag ska flytta. Mamma är på bästa stället nu när hon inte mår bra så jag är inte jätteorolig, men tanken var att hon skulle åkt hem idag och att jag skulle hinna packa så huset kan tömmas onsdag em. Jag kan inte skjuta upp flytten så blir en tidig kväll och förhoppningsvis orkar jag fortsätta packa direkt jag kommer hem från stallet i morgon bitti ca 05:30. ;)
Jag förstår dig! Men det blir bra när du flyttat, då kan du andas ut lite. Det ordnar sig. :)
 
Blev en härlig motionstur i augustikvällen med några av stallgänget 😍 och sen
skönt med soffhäng med älsklingen och båda kissekatterna och slappa lite innan sovdags men tydligen först slänga ihop varsin glasstrut; sambon tycker att han vill ha en efter att ha rensat ogräs när han kom hem från jobbet och ptja jag är inte svårövertalad 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp