Vad gör man?

Linduzz

Trådstartare
När ens ena kompis säger att hon är gravid och skall behålla det. inget fel med inte alls, jag själv är ung mamma.
Men bara det att, hennes pojkvän tar droger då och då och även langar (vad jag hört) och är små kriminell, och hon själv.. Hon kan inte ens ta hand om sig själv, kan inte ens laga mat:crazy:
Ingen av dom har ekonomi till att ha ett barn..
Oh hjälp, jag sa naturligtvis grattis men kan inte låta bli tt undra hur det kommer att gå:(
 
Sv: Vad gör man?

När ens ena kompis säger att hon är gravid och skall behålla det. inget fel med inte alls, jag själv är ung mamma.
Men bara det att, hennes pojkvän tar droger då och då och även langar (vad jag hört) och är små kriminell, och hon själv.. Hon kan inte ens ta hand om sig själv, kan inte ens laga mat:crazy:
Ingen av dom har ekonomi till att ha ett barn..
Oh hjälp, jag sa naturligtvis grattis men kan inte låta bli tt undra hur det kommer att gå:(

Allt man hör är inte sant, detta påminner mkt om ett inlägg på ett annat forum där det lät likadant.
Tänk om folk kunde ta reda på fakta innan de olämpligförklarar blivande föräldrar.Om ryktena är sanna är det inte bra men om de inte är det så tycker jag synd om den gravida som faktiskt är lycklig att hon ska få barn, men som blir smutskastad bara för att hon blivit gravid.
Många sprider såna här rykten av ren avund.
 
Sv: Vad gör man?

Om det är sant och om det var en nära vän så hade jag gjort allt för att dunka vett i henne. Faktiskt. Jag hade inte respekterat eller förstått hennes beslut för fem öre och jag hade inte skämts för att säga det. Känner för många barn med en eller två pundarföräldrar för att önska någon det ödet (de flesta är rena NU, men ett sånt liv sätter spår som inte alltid är till gagn för ett barn).
 
Sv: Vad gör man?

Tja, hon har själv sagt det att han tagit vissa droger, och hon ringde och var ledsen för hon var orolig för att han var iväg och hämtade lite som han skulle sälja..
Jag har bara hört det från henne och hennes bror, som jag är väldigt bra vän med.. Dom festar rätt ofta, en hel del.. Jag känner henne mer än väl då hon är min bästa kompis sedan måånga å tillbaka..

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga till henne, blev så chockad över att hon väljer att behålla barnet med tanke på hur deras situation ser ut..
Jag är givetvis glad för henne men jag tror inte hon klarar det..
Det är ju inte lätt att ta hand om en liten som hon verkar tro.. :(
 
Sv: Vad gör man?

Så svårt. Och vilken hemskt jobbig situation för sin vän att befinna sig i.

Inser hon inte att hon måste ändra på sitt liv om hon ska bli mamma? Annars kommer det ju gå åt pipan :(

Det går ju att ändra, det är inte försent under graviditeten. Men man måste ju vilja. Inget barn förtjänar att födas in i ett osäkert liv, som blivande förälder har man en skyldighet att göra allt för att ens framtida barn ska få det så bra som möjligt.
 
Sv: Vad gör man?

Du har hamnat i en jättesvår situation!

Tyvärr är det så att man vet ju inte hur det kommer att gå. Jag hamnade i en liknande situation där förhållandena var ungefär samma som du beskriver. Hon kom på att de skulle skaffa barn, hon jobbade som strippa och han var arbetslös :crazy:
Nu bor hon långt ifrån och vi är inte spec. nära vänner men jag undrar ändå... De ska snart ha, jag hoppas verkligen det går bra.

Vad du kan göra är just att tala med henne och som Tassen skriver, banka lite vett i henne. Att ha barn är ingen dans på rosor och det krävs mycket ork, tid, tålamod och kärlek.

Du är en bra vän som bryr sig!
 
Sv: Vad gör man?

Du är ju iof rätt duktig själv på att inte ta reda på fakta och olämpligförklara föräldrar.
 
Sv: Vad gör man?

Allt man hör är inte sant, detta påminner mkt om ett inlägg på ett annat forum där det lät likadant.
Tänk om folk kunde ta reda på fakta innan de olämpligförklarar blivande föräldrar.Om ryktena är sanna är det inte bra men om de inte är det så tycker jag synd om den gravida som faktiskt är lycklig att hon ska få barn, men som blir smutskastad bara för att hon blivit gravid.
Många sprider såna här rykten av ren avund.

:rofl::rofl:Tillåt mig asgarva. Menar du att du inte idiotförklarar någon som tänkt skaffa barn?? Det måste vara första gången jag läst ett inlägg från dig i det ämnet där du inte totalt sågat föräldrarna i fråga.:crazy:

Ursäkta kapningen!;)
 
Sv: Vad gör man?

Det finns massor med människor som fått barn som inser att de måste förändra sina liv för att barnet ska må bra. Och de förändrar livet också!

Man får inte måla fan på väggen innan man sett hur en människa kan växa som individ när de fått barn.
 
Sv: Vad gör man?

Jaha.. Detta är bland det värsta jag vet. Folk som föder fram barn enbart av egoistiska skäl. "Jag vill ha barn, sådetså!", sen får det gå hur det vill med resten! :mad:

Man borde väl försöka ge sitt barn de bästa förutsättningarna iallafall? Även om inget kan vara helt 100% perfekt.

En nära vän till mig gjorde en fruktansvärt jobbig abort för ett tag sen. Hon har velat haft barn i flera år, men insåg att det faktiskt inte var rätt mot den kommande sonen/dottern. Att leva på ingen inkomst, ha ett knull som inte vill ha barn, bo i en etta, ingen utbildning.. Hon förstod då att man faktiskt kan vänta. Man behöver inte stressa fram barn. Hon gråter fruktansvärt mycket fortfarande men säger att hon inte ångrar beslutet. Hon hade däremot behållt om det varit lite mer saker som flöt med strömmen så att säga.

Så försök få din vän att förstå att man faktiskt kan vänta, tills bättre tillfälle dyker upp. Att föda en unge in i halv missär är inte så jävla snällt.
 
Sv: Vad gör man?

bananabambi - Jag vet inte om hon inser att det är mycket hon måste ändra på, hon verkar tro att det inte är så jobbigt. Hennes pojkvän bor på en helt annan ort dessutom och hittar inget här i närheten för allt är för "dyrt" (3000 är inte mycket i mina ögon).
Hennes mammas krav är att dom måste flytta ihop med..
Jag kommer göra allt för att stötta och hjälpa henne ovavsett hennes beslut..

Pettsson - Tack! Jag vill verkligen inte vara elak mot henne bara vilja att hon förstår att det är mycket jobb med en liten. Som hon inte verkar ännu, men hon är inte så långt gången ännu..

ramonarunds - Jag känner henne sedan 5-6 år tillbaka så jag vet hur hon är, men hoppas verkligen att hon ser till att hon ändrar på sig..

Aliide - Det är lite så det är med henne nu. När jag berätta att vi skulle ha bäbis så började hon oxå jag vill med ha en lite bäbis "dom är ju så söta" och jag vill oxå vara en ung mamma.
Lite jobbigt, men man får väl bjuda hit henne ett par dagar så får hon väl se hur mycket jobb det är..
Deras situation ser ju itne helt bra ut..



Jag kommer att finnas där för henne ovavsett men man blir lite orolig med tanke på hur deras boende situation och ekonmiska ser ut..
Det är ju mycket som skall inhandlas o grejor..
 
Sv: Vad gör man?

Tja, hon har själv sagt det att han tagit vissa droger, och hon ringde och var ledsen för hon var orolig för att han var iväg och hämtade lite som han skulle sälja..
Jag har bara hört det från henne och hennes bror, som jag är väldigt bra vän med.. Dom festar rätt ofta, en hel del.. Jag känner henne mer än väl då hon är min bästa kompis sedan måånga å tillbaka..

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga till henne, blev så chockad över att hon väljer att behålla barnet med tanke på hur deras situation ser ut..
Jag är givetvis glad för henne men jag tror inte hon klarar det..
Det är ju inte lätt att ta hand om en liten som hon verkar tro.. :(

Langare är fan den absolut värsta sorten. :mad: Jag hoppas verkligen att detta inte är sant, annars står din kompis inför ett rent helvete.

Det handlar ju inte bara om att hon ska klara av att ta hand om bäbisen, det handlar ju också om barnets rätt att inte komma till världen oönskad av sin pappa och icke omhändertagen av densamma. :( Dessutom, om man nu riktigt ska måla fan på väggen; om killen langar och hamnar i trubbel (nu menar jag inte med polisen) så ligger scenariot som man ofta ser i amerikanska filmer där langarens familj hotas inte allt långt bort. Händer i och för sig pundare också, om de inte betalar för skiten...

Usch, man kan nog inte bli mer negativ än vad jag är just nu, förlåt. Jag bara hoppas hoppas HOPPAS att det inte är sant.
 
Sv: Vad gör man?

:rofl::rofl:Tillåt mig asgarva. Menar du att du inte idiotförklarar någon som tänkt skaffa barn?? Det måste vara första gången jag läst ett inlägg från dig i det ämnet där du inte totalt sågat föräldrarna i fråga.:crazy:

Ursäkta kapningen!;)

Får jag fråga vem jag idiotförklarat då?visst har jag skrivit & frågat vad folk tänker ibland när de funderar på att skaffa barn med kontrollerande män som de inte verkar ha en så himla bra relation med från början(& det pga skribenternas egna versioner), men detta handlar ju om att ts skriver "vad jag hört".
 
Sv: Vad gör man?

Tja, man ska inte vara så snabb och döma. Min pojkväns yngre syster och hennes dåvarande pojkvän var djupt nere i knarkträsket när hon blev med barn. Båda 2 tog sig i kragen och skaffade sig ett liv. Ren från droger blev dom samt skaffade dom sig en stadig tillvaro. Sedan att hennes pojkvän efter nästan 2 år ballade ur är av mindre vikt då hon inte gjorde det utan tog hand om barnet på bästa sätt....Dom är inte i hop i dag i allafall.

Sen känner jag en del människor som ballat ur senare TROTS att dom vart Svenssons innan...Så det kan ju gå åt villket håll som helst. En stadig tillvaro från början betyder inte automatiskt att man sköter saker på bästa sätt när väl barnet kommer och tvärtom.
 
Sv: Vad gör man?

Om det inte skulle vara sant så förstår jag inte varför hon då skulle ringa till mig och vara ledsen och orolig. Själv hoppas jag att det inte är sant, men det verkar tyvärr inte mycket bättre än så:crazy::(
Pappan är tydligen glad över barnet.. Och jag hoppas innerligt att han kommer ändra sina vänskapskretsar. Han har mycket mycket kort stubin med, han höll på å slå in vindrutan på sambons limo, utan anledning:crazy:
 
Sv: Vad gör man?

Detta är sant, varför skulle min kompis som är gravid berätta nått sånt för mig om det inte vore det. Och vad jag hört ja, AV henne själv.
 
Sv: Vad gör man?

Som jag sa, (tror jag) att jag är glad för deras skull. Och att ajg hoppas att dom löser detta MEN jag vet att han har varit i detta träsket läänge och hon har bett honom sluta. Jag hoppas för deras skull och barnets att han lägger ner den skiten..
 
Sv: Vad gör man?

Det händer rätt sällan att smålangares familjer hotas. Då får det allt vara större summor inblandade.

Ingen jag vet har gått på tjejen till "affärsbekanten".
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 778
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 698
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 841
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp