Vad gillar du tanken med?

Crossline

Trådstartare
Som rubriken, vad gillar du i teorin men inte i praktiken?

Jag gillar verkligen tanken på långa lyxiga bad med skum, ljus och hela baletten. Sitter dock bara och surar för att det är för varmt och det är egentligen bara gött medan vattnet tappas upp :cautious:

Gillar också tanken på att dricka te. Roliga smaker att välja på, fina koppar och mysigt. Men alltså, jag hade aldrig valt te framför kaffe :meh: så jag dricker aldrig te.

Vad säger ni andra?
 
Att sitta på ett mysigt café någonstans, lite sofistikerat sådär på en uteservering, och dricka kaffe länge och samtidigt läsa en bok eller småprata lite om man har sällskap. När det väl görs känns det mest stressigt och stelt och kaffet blir kallt för fort. :cautious:
 
Morgonträning. Tänk att vakna, träna ett pass, duscha och sen äta frukost och dra igång dagen. Låter perfekt att ha det gjort och vara pigg lagom tills jobbet börjar. I verkligheten är jag inte pigg överhuvudtaget efter träning utan snarare tvärtom, är sjukt svag på morgonen samt dras med eftersvettningar i ett par timmar :cautious:
 
Jag gillar också tanken om bad. Har badkar i huset som vi flyttade till för över 5 år sedan. Har aldrig badat i det.

Gillar även tanken på lyxigt spabad utomhus på altanen men avskyr att sitta där så det var en befrielse när exmaken tog med sig det där jäkla illaluktande ”spabadet” när han flyttade ut.

Ååh det finns så mycket som verkar så mysigt i tanken men i praktiken; not so much.
Skulle kunna skriva hur mycket som helst.
 
Dricka te! Så mysigt med en stor varm kopp, krypa upp i soffan på kvällen och ta en klunk då och då.

I verkligheten har jag ännu inte hittat någon smak på te som jag tycker om. Och inte fanken kan jag dricka en stor kopp te innan läggdags, då måste jag ju gå upp och kissa flera gånger under natten??!! O_o
 
Dricka te! Så mysigt med en stor varm kopp, krypa upp i soffan på kvällen och ta en klunk då och då.

I verkligheten har jag ännu inte hittat någon smak på te som jag tycker om. Och inte fanken kan jag dricka en stor kopp te innan läggdags, då måste jag ju gå upp och kissa flera gånger under natten??!! O_o

Exakt detta 😂
Te luktar så gott i förpackningen, men smakar alltid för lite också.
 
Promenader på egen hand. Tycker det egentligen är ganska tråkigt och börjar mentalt älta saker som jag liksom inte mådde dåligt av innan.

Romantiska gester. Jag är så otroligt oromantiskt lagd. Låter superfint med blombud, romantisk middag, tända ljus, pill i håret osv men helt ärligt känner jag mig mest besvärad.
 
Oj, det finns massor!

1: Bad i badkar är givet. Herregud så tråkigt det är.
2: Fester och andra större, sociala tillställningar. Oavsett anledning till festen så är jag inte tillräckligt socialt kompetent för sådant, jag blir bara trött.
3: Prova nya maträtter, nya sorters godis eller annat ätbart. Det låter kul. Det är jobbigt, sällan gott, allmänt ansträngande.
4: Kanelbullar! Luktar fantastiskt. Smakar hemskt och min mage hatar det.
5: Hundiga hundar. Jag är väldigt mycket "mina barn och andras ungar" med hundar. Älskar mina hundar, vill inte vara utan dem. Blir ofta bara trött och irriterad av andras hundar, värst är om jag umgås längre tid med hund av annan typ än mina egna.
 
Jag får sälla mig till badskaran.
Skumbad låter så mysigt och avkopplande men jag blir bara uttråkad, rastlös och efter 10 min är jag stressad!!

Bada i havet, svalkande dopp. Låter också så himla härligt men det är bara KALLT, meckigt med blöta badkläder och ombyten, tång och äckel på botten, vassa saker på stenarna och maneter i vattnet.

Odla massor med egna grödor och vara pysslig, ser så härligt ut på tvn. Men halva sommaren går åt till att sköta om jord, sen pytteplantor som kommer upp, plantera om och om igen och kånka vattenkanna. Under några veckor börjar sen det vara lite kul och fint men nu får man bära ÄNNU mera vattenkannor. Och åker man bort så måste man fixa nån som vattnar. Dyrt är det också med bra jord, massa krukor, plantor, frön mm.
Nu står jag här med förmycket tomater och chili som jag bara ger bort....så mycket arbete för detta. Nej, det har inte varit mysigt eller ekonomiskt.
 

Liknande trådar

Äldre Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 643
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp