F
Fruentimber
Jag är ute i foderdjungeln igen i ett försök att hitta ett färskfoder som vi faktiskt har råd med. Hittills har det blivit skapligt dyrt att köpa MUSH och liknande i djuraffärerna.
Så vad ger ni, och vad får ni betala?
Köper ni genom en "privat" återförsäljare, eller handlar ni direkt i butik?
Mina hundar:
9 månader gammal WCChane, har varit lite tunn hela uppväxten och behöver ett foder med ordentligt fettinnehåll. Aktiv kille. Lär väl hamna runt 18 kg som färdigvuxen, hoppas jag.
12 år gammal shih-tzutik, lite sådär härligt småtjock som en pensionär bör vara. Ligger väl runt 8-9 kg.
Båda är tyvärr kräsna när det kommer till smakligheten, och de går ständigt i varandras skålar. Tanten är den sämre på att äta och hennes skål kan stå framme hela dagen, vilket leder till en del svinn, speciellt under sommaren.
Kom igen nu, ge mig lite tips så att jag slipper gå tillbaka till torrfoder!
Så vad ger ni, och vad får ni betala?
Köper ni genom en "privat" återförsäljare, eller handlar ni direkt i butik?
Mina hundar:
9 månader gammal WCChane, har varit lite tunn hela uppväxten och behöver ett foder med ordentligt fettinnehåll. Aktiv kille. Lär väl hamna runt 18 kg som färdigvuxen, hoppas jag.
12 år gammal shih-tzutik, lite sådär härligt småtjock som en pensionär bör vara. Ligger väl runt 8-9 kg.
Båda är tyvärr kräsna när det kommer till smakligheten, och de går ständigt i varandras skålar. Tanten är den sämre på att äta och hennes skål kan stå framme hela dagen, vilket leder till en del svinn, speciellt under sommaren.
Kom igen nu, ge mig lite tips så att jag slipper gå tillbaka till torrfoder!