Vad ger ni för färskfoder och vad betalar ni?

Har du pratat med norska kontoret? De tenderar att vara bättre än svenska...
Nä har inte gjort det. Köpte bara 5 kg senaste gången. Just nu känns det ändå strunt samma då det blir mycket billigare för mig att köpa råvaror från Emmzo. Lite mer jobb då det fryses i fyrkanter (jag har små hundar) så jag får småtina och dela, men det känns mer värt att göra det.

Jag ger Pondus orginal till min tik som väger ca 24 kg. Dom har leverans med lastbil en gång i månaden så jag brukar köpa då pch betalar då 290 kr för 10 kg. Jag skulle gärna blanda orginalvarianten med 3P men eftersom man köper kartonger på 10 kg så har jag inte plats att ha båda sorterna hemma.
Jag är helnöjd med fodret, så länge man inte försöker tina det i mikron så luktar det helt okej :p

Eftersom min tjej äter ca 13 kg per månad så kompletterar jag med lite VoH, musch eller diverse kött. Jag tycker det känns bra att variera fodret litegrann för hundens skull.

Appropå att du tycker att det finns lite färskfoder till salu i Norrköping - då har du inte provat bo i Skellefteå :p
Här finns VoH, klass och musch att köpa i butik. Det finns ett ställe som ska sälja pondus men jag fick aldrig tag i dem när jag tänkte köpa därifrån. Jag tror inte ens att det går att beställa Emmzo eller Nordic?

Liknande trådar

Hundhälsa Efter som att jag aldrig kommer på rätsida med Bettys födointag och jag börjar bli trött på det. Jag känner att det är taskigt av mig...
2
Svar
38
· Visningar
2 603
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
D
Övr. Katt ..min mammas katthållning!:mad: Det är så här, min mamma har bott i en lägenhet sedan 8 år tillbaka ensam. Varit vän med alla grannar...
Svar
15
· Visningar
2 581
Senast: Galore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka