Vad ger ni era unghästar?

S

snuttis_linsan

jag ska snart få föl och när den börjar äta mat själv ska man börja lite smått då åå hur mycket ska man ge dom och vad är lämpligt?
 
Sv: Vad ger ni era unghästar?

Vi har gett våra föl ett färdigfoder. Fölpellets med mjölkpulver i.. Det har varit jätte bra!
Dom håller hullet bra och får i sig alla vitaminer och mineraler. Tror att det var Gains produkter.
Vi har gett dom detta tills dom varit i 1års åldern, sen har vi gått över till Young stock mix också från Gains som man kan ge tills dom är 3 år gamla.
 
Sv: Vad ger ni era unghästar?

okej lät som en bra ide är det alltså färdigblandat ? takk för hjälpen :love:
 
Sv: Vad ger ni era unghästar?

På stuteriet jag jobbade helg på förut gav vi ettåringarna Red Milla unghästmusli, Kraffts's mjölkpulver samt krossad havre. de var jättefina i hull, pigga, friska och glada. Men det var inte föl, utan ettåringar.
 
Sv: Vad ger ni era unghästar?

_Runaway_ skrev:
På stuteriet jag jobbade helg på förut gav vi ettåringarna Red Milla unghästmusli, Kraffts's mjölkpulver samt krossad havre. de var jättefina i hull, pigga, friska och glada. Men det var inte föl, utan ettåringar.


okej men jag funderade mest på föl ..:idea:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 223
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
979
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
368
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp