Vad ger ni era hästar när de går på bete?

S

Sommartjej

Vad utfodrar ni era hästar med när de går på bete?
Får de mineraler?´

:bump:
 
Om mina hästar går på ett bra bete har de endast salt och vatten som "tillskott" har provat några år att ha en mineral"balja" men den används mer som fotboll än att äta av så jag har gett upp den :mad: :D
Är det bra väder men betet tryter får de hö också men de brukar bara vara sent på säsongen som det krävs.
 
Min brukar en 'skvimp' havre efter jag ridit + att vi brukar hälla upp några dl mineraler i en balja. Frekvensen på hur ofta de får mineraler är beroende på hur intresserade djuren är när de får mineraler (kastar de sig över baljan, så får de varje dag tills de inte är intresserade längre).

Vatten och salt finns alltid i hagen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
487
Senast: WildHorse
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 322
Senast: Jahopp
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 402
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp