Vad ge istället för havre?

fiaskurken

Trådstartare
Nya hästen brukar bli stirrig på havre sägs det. men jag tänkte prova iallafall :confused:

Krafft är ju praktiskt och näringsrikt, jag vet men det blir så hiskeligt dyrt :crazy: naturligtvis ska han få det om jag inte hittar någon annan lösning... men har ni några tips? Korn var det ju för lite protein i för unghästar, och då kunde man komplettera med havre för att få rätt balans och mer fett eller hur var det ni rådde mig...? :)

Om det nu inte skulle fungera med havren, vad gör jag då...

tacksam för svar!

Sv: Vad ge istället för havre?

Hur gammal är han? Protein är inte ngn större skillnad mellan havre o korn det är lysin som skiljer. Men om du har ett bra hö o inte ger så mycket kraftfoder behöver det inte vara ngt problem.
PL

Sv: Vad ge istället för havre?

Jaha :confused: han är tre år, blir fyra i april... Han får mycket hö...
Så då kanske det räcker med korn och betfor då?

Vad är svarthavre och var köper man det??

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 209
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 785
Senast: axel
·
Foder & Strö Köpte mitt 11:åriga fullblodssto för precis ett år sedan, då var hon mager och hade precis skilts från sitt föl, hon hade verkligen gett...
Svar
3
· Visningar
1 652
Senast: Supernova
·
Foder & Strö Hej, nu har analysen av vårt hö kommit och som jag förstår är proteinvärdet inte det allra bästa. Blir dock lite förvirrad på hur man...
Svar
12
· Visningar
2 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka