vad gäller?

J

jein

vid lokal tävling. Måste man vara anmäld till två klasser. eller räcker det med att bara anmäla sig till ex. 0,90

måste man hoppa 1m också?

Sv: vad gäller?

man anmäler sig till den eller de klasser man vill hoppa. Finns inget som säger att man måste hoppa fler än en.

är du verkligen hundra på det?
jag fick för mig att på en lokal är 0,90 förklass
därefter måste man hoppa ännu en klass?

det är som shampiz säger. när jag tävlade red jag ofta bara en 90-klass, eftersom jag inte kände mig redo för 1 m.

förklass är väl vad man brukar kalla klassen före t.ex. en lagklass etc...

Du kanske har sett proppar till tävling där allsvenskan ingår (dvs lagklass). Då brukar första klassen kallas förklass. Men det är OK att anmäla sig till bara den.

På lokal tävling får du göra max 3 starter/dag, men det är inget som säger att du behöver rida mer än en. Du bestämmer själv vilka klasser du vill rida.

På lokal tävling får du göra max 3 starter/dag, men det är inget som säger att du behöver rida mer än en. Du bestämmer själv vilka klasser du vill rida.

Får man göra tre? På samma häst? Trodde verkligen bara det var två. Gäller detta bara på lokaltävling? Jag kan alltså inte tävla regional 1,10, 1,20 och 1,30 på samma dag?

Max 3 starter/dag gäller även på regionalt.

På vissa clearrounder kan man om man vill få göra omstart om man inte är felfri. Då gäller omstarten som en start, dvs man rider sin clearround + omstart = 2 starter. Så räknade i allafall en klubb där jag tävlade för ngn vecka sedan, men jag vet inte om det är reglerat i TR att det måste vara så.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: Ajda
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 073
Senast: Bison
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka