C
Cettan
Jag vaccinerade min häst igår. Första sprutan av grundvaccinationen för tydligen var han inte grundvaccinerad som hon jag köpte honom av lovade att han skulle vara. Och dum som jag var så kollade jag inte det på en gång... Massa extrapengar som jag inte har. Nästan 900 kr för en liten spruta. SÅ mycket tror jag inte att jag betalade när Myan skulle vaccineras. Men det var distriktsveterinären och det var massa inställelseavgifter och sånt.
Hur som helst, jag har för mig att det i TR står att man måste vänta 7 dagar efter vaccinationen innan man får tävla, men på pappret jag fick av veterinären står det "karens för tävling 4 dagar" Vilket gäller? Jag vet ju att han måste få den andra sprutan också innan vi får tävla, men sen då? Är det 4 eller 7 dagar?
Hur som helst, jag har för mig att det i TR står att man måste vänta 7 dagar efter vaccinationen innan man får tävla, men på pappret jag fick av veterinären står det "karens för tävling 4 dagar" Vilket gäller? Jag vet ju att han måste få den andra sprutan också innan vi får tävla, men sen då? Är det 4 eller 7 dagar?