Vad gäller för transportörer??

S

Sissan

Jag ringde och frågade ett transportbolag vad det skulle kosta att ta upp en häst fick ett pris + moms. Jag frågade då också när de kunde ta upp hästen och fick ett svar om vilket datum de skulle hämta den och när jag sen fick hem den.
Så jag beställde alltså transport upp av hästen där de skulle lasta hästen på fm låt säga tisdagen den 15/1 och jag sen skulle få hämta hos dem onsdag den 16/1 på kvällen.
På kvällen den 15/1 ringer jag och kollar med säljaren och får då reda på att hästen inte kommer att hämtas förrän på fredag fm.
Blir nu något sur för jag tycker iaf att de kunnat meddela mig då jag varit iväg och hyrt transport och lånat bättre dragbil...
Ringer då upp dem och får reda på att jo de hämtar på fredag så då får jag upp hästen på lördag mitt i dan..
Åker tillbaks med den hyrda transporten och lämnar igen bilen och konstaterar att på lördag så är transporten uthyrd och bilen upptagen men men.. Hittar ny transport att hyra och hämtar den på lördag morron för vi ska ju åka ca 15mil för att hämta hästen med och den ska ju komma fram mitt på dan då på lördag. Strax innan vi är på väg att åka ringer transportören och meddelar att han blir lite sen så vi får hämta hästen vid 18-19 tiden istället.. Så vid 17-tiden åker vi iväg och 17.50 ringer han igen och talar om att han blir lite sen så jag får gärna hämta hästen söndag morron för han är nog inte framme förrän vid 21-tiden!!! :eek:
Där sitter vi alltså i en bil nästan framme vid hämtplatsen med två småbarn i bilen och en häst som kommer 3timmar senare än bestämt... Kände ju dock att vi hade ingen lust att kuska runt med denna transport dagligen så vi bestämde oss för att ta hästen på kvällen iaf..
Sen kom nu räkningen, från en annan transportör än den jag hade avtalat hämtningen med och till ett 650kr högre pris!!!
Får de bete sig precis hur de vill???

Sv: Vad gäller för transportörer??

Låter helskumt... Du borde nog kunna reklamera. Hur eller var vet jag inte. Om ni kommit överens om ett pris (har du det skrifligt?) är du enligt min mening inte skyldig att betala det dom fakturerat utöver det överenskomna.

Nu är det ju svårt att veta vad som hänt i ert fall, men transportören ödslar ingen tid om det inte gäller djuren. Det är ivarje fall min erfarenhet, väntade häst med transportör från Göteborg som skulle ha varit framme hos oss vid 17-tiden på kvällen. Bilen kom 01.30 mitt i natten, och där satt vi och väntade en massa extra timmar. Visst var man förbannad inget tu tal om det, men när chauffören förklarade dröjsemålet kunde man inte annat än förlåta honom. På vägen hem hade han stannat på sin gård, tagit ut hästarna en och en för att spola dem rena, samtliga hästar var fulla i skit efter 5 dagar på en färja ståendes i en container. Han ville inte lämna över hästarna i det skicket, och jag anser honom förlåten.

Det låter väldigt skumt att du fått en räkning från ett annat företag än det du hade "avtal" med. :confused:

Jag skulle kontaktat det företga du hade kontakt med och hört varför du fått en faktura från en annan transporttör.

Men lycka till!

Liknande trådar

Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
514
Senast: Silver Girl
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: cassina
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 923
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar