S
Sissan
Jag ringde och frågade ett transportbolag vad det skulle kosta att ta upp en häst fick ett pris + moms. Jag frågade då också när de kunde ta upp hästen och fick ett svar om vilket datum de skulle hämta den och när jag sen fick hem den.
Så jag beställde alltså transport upp av hästen där de skulle lasta hästen på fm låt säga tisdagen den 15/1 och jag sen skulle få hämta hos dem onsdag den 16/1 på kvällen.
På kvällen den 15/1 ringer jag och kollar med säljaren och får då reda på att hästen inte kommer att hämtas förrän på fredag fm.
Blir nu något sur för jag tycker iaf att de kunnat meddela mig då jag varit iväg och hyrt transport och lånat bättre dragbil...
Ringer då upp dem och får reda på att jo de hämtar på fredag så då får jag upp hästen på lördag mitt i dan..
Åker tillbaks med den hyrda transporten och lämnar igen bilen och konstaterar att på lördag så är transporten uthyrd och bilen upptagen men men.. Hittar ny transport att hyra och hämtar den på lördag morron för vi ska ju åka ca 15mil för att hämta hästen med och den ska ju komma fram mitt på dan då på lördag. Strax innan vi är på väg att åka ringer transportören och meddelar att han blir lite sen så vi får hämta hästen vid 18-19 tiden istället.. Så vid 17-tiden åker vi iväg och 17.50 ringer han igen och talar om att han blir lite sen så jag får gärna hämta hästen söndag morron för han är nog inte framme förrän vid 21-tiden!!!
Där sitter vi alltså i en bil nästan framme vid hämtplatsen med två småbarn i bilen och en häst som kommer 3timmar senare än bestämt... Kände ju dock att vi hade ingen lust att kuska runt med denna transport dagligen så vi bestämde oss för att ta hästen på kvällen iaf..
Sen kom nu räkningen, från en annan transportör än den jag hade avtalat hämtningen med och till ett 650kr högre pris!!!
Får de bete sig precis hur de vill???
Så jag beställde alltså transport upp av hästen där de skulle lasta hästen på fm låt säga tisdagen den 15/1 och jag sen skulle få hämta hos dem onsdag den 16/1 på kvällen.
På kvällen den 15/1 ringer jag och kollar med säljaren och får då reda på att hästen inte kommer att hämtas förrän på fredag fm.
Blir nu något sur för jag tycker iaf att de kunnat meddela mig då jag varit iväg och hyrt transport och lånat bättre dragbil...
Ringer då upp dem och får reda på att jo de hämtar på fredag så då får jag upp hästen på lördag mitt i dan..
Åker tillbaks med den hyrda transporten och lämnar igen bilen och konstaterar att på lördag så är transporten uthyrd och bilen upptagen men men.. Hittar ny transport att hyra och hämtar den på lördag morron för vi ska ju åka ca 15mil för att hämta hästen med och den ska ju komma fram mitt på dan då på lördag. Strax innan vi är på väg att åka ringer transportören och meddelar att han blir lite sen så vi får hämta hästen vid 18-19 tiden istället.. Så vid 17-tiden åker vi iväg och 17.50 ringer han igen och talar om att han blir lite sen så jag får gärna hämta hästen söndag morron för han är nog inte framme förrän vid 21-tiden!!!
Där sitter vi alltså i en bil nästan framme vid hämtplatsen med två småbarn i bilen och en häst som kommer 3timmar senare än bestämt... Kände ju dock att vi hade ingen lust att kuska runt med denna transport dagligen så vi bestämde oss för att ta hästen på kvällen iaf..
Sen kom nu räkningen, från en annan transportör än den jag hade avtalat hämtningen med och till ett 650kr högre pris!!!
Får de bete sig precis hur de vill???