Vad gäller för att gå in på utställningsområde med valp?

N

Nozer

Hade tänkt gå på en hundutställning nästa helg, där båda mamma & pappa hund ska närvara.

Dock verkar det finnas regler för hurvida en valp ens släpps in på området?
Min hund fyller 12veckor imorrgon måndag, så han är 3månader, dock inte "fyllt år" än. Det gör han först den 10:e okt.

Har hört flera bud från de som har hand om utställningen. En säger 4mån, en annan att hunden ska ha fyllt 3månader på dagen.

Hur f*n är det eg, tycker det verkar sjukt att det ska vara regler för att ens komma in på området?

Vad vet ni, dela gärna med er tack.
 
Sv: Vad gäller för att gå in på utställningsområde med valp?

Valpar under 4 månader får inte tas med in på utställningsområdet.
 
Sv: Vad gäller för att gå in på utställningsområde med valp?

Precis som Gnist svarade, valpar under 4 månader får inte vistas inom utställningsområdet. Finns säkert bra anledningar till det.
 
Sv: Vad gäller för att gå in på utställningsområde med valp?

Precis som Gnist svarade, valpar under 4 månader får inte vistas inom utställningsområdet. Finns säkert bra anledningar till det.

Den bra anledningen som finns för denna regel är att valparna får sin vaccination när de är 12 veckor. Detta triggar immunförsvaret och gör dem känsligare för infektioner. Att då ta valpen till en utställning med alla dessa hundar från alla håll, ökar risken att träffa på smitta som kan ta mycket hårdare eftersom kroppen redan jobbar för högtryck.
 
Sv: Vad gäller för att gå in på utställningsområde med valp?

Ja, har för mig att jag läst något om det! tackar :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 654
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp