S
Stinat
När ni ringer på en hästannons, vad brukar ni fråga? Vad är liksom det första ni vill veta om vi säger att annonsen är ganska kort och otydlig? Ras tex men ras säger inte mig så mycket, känns som folk har antingen halvblod, varmblod eller islandshäst här omkring. Ett halvblod jaha liksom.. Då kan man väl typ göra det mesta om den är frisk och kry? Ett varmblod kan ibland ha svårt med galoppen.. jaha.. förstår ni vad jag menar? Spelar ras roll? Verkar så för alla frågar mig om jag säger att jag är medis - aha vilken ras??
Och stammen säger mig verkligen ingenting, några namn verkar ju fina och är hästen dyr och det står att den är "välstammad" antar jag att det är bra haha. men hur lär man sig om sånt?
Vad är det för skillnad på ett svenskt och ett danskt halvblod förresten? Vad menas med "korsning", "okänd stam"? Då vet man helt enkelt inte antar jag, men någon borde väl kuna se vilken typ det är eller? Det är ju skitsvårt. Har de flesta hobbyryttare som tränar dressyr (LA) och hoppning ca 1m - halvblod? som inte tävlar massa..
Och stammen säger mig verkligen ingenting, några namn verkar ju fina och är hästen dyr och det står att den är "välstammad" antar jag att det är bra haha. men hur lär man sig om sånt?
Vad är det för skillnad på ett svenskt och ett danskt halvblod förresten? Vad menas med "korsning", "okänd stam"? Då vet man helt enkelt inte antar jag, men någon borde väl kuna se vilken typ det är eller? Det är ju skitsvårt. Har de flesta hobbyryttare som tränar dressyr (LA) och hoppning ca 1m - halvblod? som inte tävlar massa..