Sv: Vad förväntar ni er av era medryttare?
-medryttaren ska komma de dagar vi har avtalat alternativt hör av sig i god tid om denne inte kan, undantag med sjukdom såklart.
-medryttaren ska följa de regler jag har satt upp, tex vilket bett man ska rida på eller att man leder hästen med kedja för bådas skull.
-medrytaren ska betala avtalad summa varje månad om inget annat bestäms.
-medryttaren sätter hästen i första rummet och tar god hand om utrustningen, tex hänger inte in sadeln i skåpet med vikta kåpor.
-medryttaren ringer/smsar om något händer eller om denne har några frågor.
-medryttaren rider inte över hästens kapacitet och förutsättningar (har ett sent taget kallblod och en pensionerad tant) tex hoppar inte i skogen med gammeltanta.
Har haft flera medryttare till mitt kallblod som har fått gå då de inte skötte sig helt enkelt. Kom tex på samma dag att de inte kunde komma trots att det var avtalat sedan länge och pga att de inte skötte utrustning och häst som vi hade kommit överens om.
Nuförtiden har jag skrivit instruktioner till varje häst, hur jag vill att vissa saker ska skötas, och framförallt varför. Då slipper man massa missuppfattningar och "men du sa juh..." osv. Detta fungerar mycket väl och både jag och medryttaren är idag nöjda!