Vad för väska ska jag ha till min systemkamera?

Pazuzu

Trådstartare
Jag håller på att bli smått galen i jakten på en tillräckligt stor väska till min kamera. Det är en Nikon D80, och på den ska objektivet AF-S DX 55-200/4-5,6G ED VR. Frågan är hur långt objektivet inkl. kameran är tillsammans? Tyvärr har jag inte fått hem objektivet än, så jag kan inte mäta, och jag skulle gärna vilja beställa en väska så fort som möjligt. Jag hoppas att ni andra som har samma kombination har något tips.:)

Förresten, funkar denna originalväska med objektivet fastsatt?:
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=142368

Helst är jag ute efter en väska som är några hundralappar billigare, men finns det inget annat så får det bli den.;)

Sv: Vad för väska ska jag ha till min systemkamera?

Ärligt talat.. ska du köpa en väska efter ett enda objektiv?

ska du köpa en väska till kameran, se till att du åtminstone kan få med 2 objektiv.. ditt tele och ett kortare.. nu har jag inte sett denna väska innuti men jag skulle defenetivt rekommendera dig att köpa en väska där du iaf får med dig ett extra objektiv (utöver det monterade på kameran), samt extra batterier, blixt och filter.. även om du inte har alla "tillbehör" för stunden.. det blir billigare i längden så. Sedermera skulle jag rekommendera en ryggsäck för kameran.. dels för att den lätt är tung när den är lastad (lastar av bättre på båda axlar).. dessutom så är det bättre så då man har kameran hängandes på axeln när man står på stället och att då även ha en väska hängandes kommer reta gallfeber.. speciellt då man inte alltid vill ställa ner väskan på backen..

bara några saker att tänka på..

Jag har en äldre modell av den väskan. Får utan problem plats med min D80 med objektiv på + 2 till objektiv, extra batteri, filter, motljusskydd.

ptja. ja. alltså, den väskan är mer som en bred handväska än en kameraväska. men visst, den funkar, har haft en sådan själv.

dock tycker jag nog att du ska sikta lite högre, typ lowepro slingshot 100AW iaf, jag har ne 200Aw och den får man precis plats med 1 objektiv, kamera + objektiv monterat och blixten i.

Liknande trådar

IT & mobiler Vet att det finns många duktiga fotografer här, så jag undrar om man kan få lite råd om objektiv? Jag har en Nikon D5100 med ett 18-55...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: via
·
IT & mobiler Har suttit i flera timmar och fördjupat mig i systemkamerornas värld. Men...jag tror jag måste ha lite hjälp för jag kan inte bestämma...
Svar
8
· Visningar
1 171
Senast: Baka_kun
·
V
IT & mobiler Läst många systemkamera-trådar här och på andra sidor, och kikar ständigt runt på priser på kameror och tillbehör. Har dock inte fått...
2
Svar
39
· Visningar
2 852
Senast: Vajja
·
T
IT & mobiler Har kollat på systemkameror på internet.. Då står det såhär: "NIKON D60 + OPTIK AF-S DX 18-55MM ED II VR + 2 GB MINNE + VÄSKA" vad...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Shaklima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25