vad för slags sele?

A

angelofthedevil

Om man vill ha en sele som passar till både skogskörning och precissionskörning vad skall man ha för sele då? En bra och inte allt för dyr. Gärna länk.

Sv: vad för slags sele?

Nu tänkte jag ju på vanlig skogskörning/hobbykörning.
Bara ut i skogen å köra liksom, så det blir väll inte tyngre än att vara på en bana.
:bump:

angelofthedevil skrev:
Nu tänkte jag ju på vanlig skogskörning/hobbykörning.
Bara ut i skogen å köra liksom, så det blir väll inte tyngre än att vara på en bana.
:bump:

Skaffa en sådan som jag har vet jag den kan man även koppla lite lättare redskap till om man vill jobba i skogen. Sen kör jag dressyr med den o ska köra den finare trillan med den. Det är en allroundsele jag har kan man säga.

Det är stor skillnad på precisionskörning och "skogskörning".

Med precisionskörning antar jag att du menar tävlande och då kommer även dressyren in i bilden. Här vill man ha en lättare "snygg"-sele.
För skogskörning behöver du en robustare sele, helst loksele, för det blir alltid så att man kör mot träd, över stubbar och uppför och nerför osv.

Vad har du tänkt använda för vagn/vagnar? Det påverkar också vilken slags sele du ska ha.

LIA

Jag har varken häst eller vagn utan var mest nyfiken på vad för sele ni rekomenderade.
Körde en häst förut som jag hade en lite tyngre rockard på och endast travsele med långbrösta. Hade ja fortsatt köra henne hade jag skaffat en bättre sele som tål lite.

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
475
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka