Vad för olyckor...

NaTTa

Trådstartare
..har era djur råkat ut för?

Min kanin har ramlat från sängen och bröt av sina två under tänder..Åkte till vet och de blev fixade..Usch kom ihåg hur läskigt/hemst jag tyckte det var(var mindre då)

har era djur skadat sig? vad hände?

Sv: Vad för olyckor...

Mitt marsvin hoppade ( vet inte hur, pappa var hemma med henne då jag var i skolan, det var några år sedan )
Hon bröt benet :eek:
Åkte till vetrinär och hon skulle hållas stilla en tid, tills benet var läkt
så pappa gick med henne på armen och handmatade henne tills det var läkt :)

Hon mådde bra sen och var precis som vanligt :)

ehum.. jag rakade orsaka en ligamentskada pa var hund nar jag lekte med henne :crazy: Tack o lov lakte det bra!

annu en anledning till varfor sma barn o djur inte ska lamnas ensamma med varandra :angel:

Nån klämd tå här och där och några fall från burtaket till burbottnen har hänt lite då och då. Men några skador har aldrig uppstått annat än att 2 råttor har gjort illa sina klor (hur vet jag inte...) men det har läkt alldeles finfint av sig självt när nya klor vuxit ut.

*kl*

min kanin hade som vana att springa upp till mitt rum och hoppa in i buren (luckan var öppen)... En gång när jag inte han före henne in i rummet och luckan var stäng, så hoppade hon upp till luckan som är där uppe på "taket"

Har en galler bur. Iaf så hoppade hon upp där och skulle in till sin bur(hon har gjort det flera ggr:mad: )

Det hela slutade med att hon fastnade med ena tassen i gallret och hängde neråt:eek:

Allt gick så fort, och fick bort henne där i från snabbt...Inga skador blev det:cool:
Usch skulle aldrig förlåta mig om det hade hänt nått....:(

Min kanin har blivit "tappad" av min kompis, en gång för läänge sedan.
Det började att blöda på hans nos, men det läkte snabbt:D

Han har oxå slagit av en tand:/ åkte till väterinären men det var ingen fara, den växte uti gen!

Mamma råkade köra på vår förra hund en gång :o Men hon klarade sig. Annars har nog alla smådjur klarat sig bra, förutom nån höna som hade problem med ett ben vilket resulterade i en gång som liknande Sickans från Jönssonligan :D

Min hund blev påkörd... :(
Fick hjärnskakning och lite sår, men klarade sig! :)

våran katt blev troligen påkörd av en bil i saktare hastighet, han fick en massa sår och blev lite skugg(?) en stund..

Tror inte mina djurvarit med om några olyckor faktiskt, min ena katt tänkte bli överkörd en gång men klarade sig med nöd o näppe. Min ena häst hade skadat benet en gång i hagen... :crazy:

Har haft marsvinsungar som suttit fast under matskålen o.O
Och marsvin som suttit fast bakom och mellan burar. Marsvin som fastnat i hålet i djuraffärshus och fått sågas loss och råkat bli sågade i så såren blivit infekterade osv.

marsvin som fått livmoderframfall, eclampsi, toxicos men det är mer sjukdommar.

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka