Vad för märke på släp?

B

Borka2008

Jag har nu börjat fundera på att köpa släp.
Men jag vet inte vilket märke som ev kan ha det som jag söker:
* Stabil och går fint efter bilen
* Lättviktare som går att dras av "vanlig" bil
* gärna boogi

Dessutom gärna ett pris som är överkommligt för en nybliven hästägare med massor av andra inköp bakom sig :D
Går mina "krav" att hitta på marknaden överhuvudtaget? Jag har inte råd att köpa ny bil också, denna jag har får dra ett vanligt litet hästsläp typ.

:banana: Tack på förhand!

Sv: Vad för märke på släp?

Det finns väl ett antal som passar in på dina kriterier...

Läckösläpet
Dalavagnen
Thule
Christ

Har själv haft ett Läckösläp boggie, totalvikten 1300kg och fick då lasta 620kg. Jag var jättenöjd med det släpet som jag köpte fabriksnytt 1998 och sålde 2006 eftersom jag då inte längre hade någon häst. På den tiden jag hade släpet så fick jag byta ett hjullager, en glödlampa och justera bromsarna en gång, thats it. Tycker det är relativt lindrigt med tanke på att släpet användes MYCKET alla årstider.

Senast ändrad:

Jag var jättenöjd med mitt boj-släp.

Jag har en värmlandsvagn som jag tycker funkar bra för mina behov. Den väger 1250kg och jag får lasta 600kg.

Fundera på hur mycket du kommer avnända den och vilken typ av häst du har.
Eftersom jag har ponny/ liten häst funkar den för mig, men kanske inte om man har en stor häst.
Fördelen är ju att de inte är så dyra att köpa och finns rätt mycket begagnat.
Eftersom jag inte tävlar kör jag enbart till träningar eller när jag rider med kompisar som bor långt bort.

Liknande trådar

Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 044
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 198
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 984
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar