Vad för hingst skulle passa?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Linker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 469
Sv: Vad för hingst skulle passa?

Det är svårt att säga när man inte vet vad fölet skall vara till för. Och när bilderna tyvärr inte visar hur hästen ser ut. Som den rids så ser du ut att ha extremt kort hals...och lång rygg. Så jag skulle välja ngt med lång och bra halsansättning och lite kortare rygg. Lättare än stoet för hon ser grov ut.

Fast för att vara en nordsvensk så är den ju rätt så lätt i typen tycker jag.

Och jag håller med om att man bör få reda på vad avkomman skall användas till för att kunna svara.

Jag visste inte ens att det var en nordis - har jag månne blivit blind på bägge ögonen ?

Helt off topic kanske men måste säga att stoet är enligt mig mycket snygg för att vara en nordsvensk!:love::bow:

Ang hingst så överlåter jag nog det åt mer kunniga. Men min första tanke är att en något nättare hingst skulle passa, vet dock inte exakt vilken.

Ta väl hand om skönheten!:)

:d va fin häst du har. jag skulle aldrig gissat att de va en nordsvensk.

Helt off topic kanske men måste säga att stoet är enligt mig mycket snygg för att vara en nordsvensk!:love::bow:

Ang hingst så överlåter jag nog det åt mer kunniga. Men min första tanke är att en något nättare hingst skulle passa, vet dock inte exakt vilken.

Ta väl hand om skönheten!:)

Åh :D Jaa hon är världens bästa hääst :love::love:

Hästen/fölet kommer användas till allround, dressyr/hopp ;)

Nån som kommer på nån ras som skulle passa? :p

Stina är jätteduktig på att hoppa, och bjuder bra. Men vi har mest travhoppat och som högst 80-90 :) Hon har löshoppat 130, i dressyren går hon lätt i form i skritt iaf. Hon är ganska tempramentsfull, och pigg och framåt. Men skulle vilja välja en hingst som var något lugnare i tempramentet, och inte riktigt lika tuff :p

Stina är jätteduktig på att hoppa, och bjuder bra. Men vi har mest travhoppat och som högst 80-90 :) Hon har löshoppat 130, i dressyren går hon lätt i form i skritt iaf. Hon är ganska tempramentsfull, och pigg och framåt. Men skulle vilja välja en hingst som var något lugnare i tempramentet, och inte riktigt lika tuff :p

Juste, gärna d-ponny liten häst vill ja att fölet ska bli :D

Jag håller med dom flesta här, ta en hingst med lite längre nacke o kortare rygg. Btw : Tänk på att inte låsa handen när du rider. :(

Nej, det är skilda stamböcker sen 50-talet. Numer, efter 50 års avel, ser de också rätt olika ut. Nordsvenskar är aldrig så lätta som TS kallblodstravare. Det är inte heller tillåtet att korsa raserna med varandra för en rasren avkomma.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka