jag behöver också liknande tips då jag inte riktigt vet vad jag ska göra med min d-ponny.
Hon går lättA dressyr och LC hoppning och tränar för inströktur varje vecka så den biten finns det ju inte så mkt att ändra på tycker jag, ponny är väldigt stark över lag och går på trdelat bett, men när vi kommer ut i skogen har jag int en chans när hon sätter den sidan till och som nån sagt det hjälper ju inte att dra tillbaka. Jag har tränat mkt och det har blivit bättre men det är ändå inte bra, jag klarar ju av situtionen men min kompis red henne en g¨ång och den gången kunde det slutat illa hästen tog betet och drag järnet fram till en väg som tur var kom det ingen bil då men ändå, efter det har jag börjat mala på om jag ändå inte borde testa ett annat bett på henne men vet inte riktigt vad jag ska testa, hade ett rakt äpplebett ett tag det funkade gsk bra men det var för långt + att det var slitet så jag slutade använda det ska testa med mitt vasnliga raka jag har hemma också mer förslag? vill inte ha något med mkt hävstång eller så utan ett "vanligt" bett sm kan tänkas verka på ett bra sätt i hennes mun.