Vad finns det för strukturer mellan 'knä och rygg' som kan ge problem?

Sv: Vad finns det för strukturer mellan 'knä och rygg' som kan ge problem?

Det kanske är en idé att röntga låretbenet på Kele så långt det går och UL:a senor mm i det aktuella området? Frågan är väl ändå om inte en scint är bästa alternativet i så fall som din vet föreslog.

Grejen är att muskelskadan var på VÄNSTER bak, hennes problem är från höger bak.. Det jag menade med att HB troligt också blivit skadat vid vurpan, men vi vet isf inte vart eftersom det enda som syntes var muskelskadan vä bak. Kanske för den gjorde mest ont eller nåt, jag vet inte. Och som sagt, tio dagar efter muskelskadan fanns atrofi hö sida bakdelen, en månad innan skadan fanns den INTE. Alltså har något skett däremellan, vad vete gudarna. Ingen vet heller om atrofin kom vid skadetillfället, eller om den fanns INNAN vurpan men jag bara inte lagt märke till den.

Knivigt värre med andra ord att lokalisera ett specifikt område där vi tror det är problem, därav att det nu börjar bli vilda gissningar.

Kort fråga.

Har vet bedövat höftleden och därefter kollat hur hon rör sig?

Jisses, vilken sjukdomshistoria, du är nog rätt glad över att det finns försäkringar, antar jag...? :crazy: Hoppas det ordnar upp sig, hur som helst!

Kastar mig in utan att ha kunskaper till det, men vad säger ni som kan det här om värmekamera? Kanske kallas det termografi?
Kan man inte se sådant som inte kommer fram i vanlig röntgen?
Hoppas du kommer fram till något!

Kort fråga.

Har vet bedövat höftleden och därefter kollat hur hon rör sig?

Nej, men det är något jag tänkt be om om det här inte hjälper. Men vi har ju inte inriktat oss på höftleden alls, utan det är mina egna funderingar som uppkommit i samband med senaste besöket, om det kan finns något högre upp. Iom att bedövning av hasen släckte den hälta som då fanns, och efter 2 sprutningar av hasen spökar knäet, så frågan är om det är knäet, eller om det är ett steg i taget mot ursprunget nu.

Liknande trådar

Trav Min häst är allt som oftast lite spänd i ryggen och främst länden. Efter arbete är muskeln mjuk och oöm men har hon vilat eller frusit...
Svar
16
· Visningar
6 583
Senast: sandrafors
·
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 686
Senast: Gunnar
·
Hästvård Har problem med min häst, någonting är fel och besvärar honom, men ingen tycks veta vad! Historia: Köpte honom ifrån Tyskland i...
2
Svar
20
· Visningar
2 882
Senast: russan 14
·
T
Hästvård Bakgrund: 5 årigt sto som inte kan galoppera rent i höger varv. Varit till MK i januari där man behandlade hasledsinflammation och...
Svar
4
· Visningar
2 622
Senast: Tasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?