Vad fasen är detta?

L

lill_flesky

Insektsbett? tumör? :eek:

Upptäckte en liten bula vid pållans juver för några veckor sedan, ca 2,5 cm stor, sitter precis framför spenarna. Ibland är den väldigt mjuk och ibland blir den lite hårdare. Hon är inte öm eller något, och nu har hon haft den i några veckor.

Först trodde jag att det var ett insektsbett men då borde det ju ha gått bort nu :confused: Någon som har en aning om vad det kan vara?

Bilder:
IMGP0243.jpg

IMGP0242.jpg

Sv: Vad fasen är detta?

Ingen aning?????????????
Det kanske har sutit en fästing där! :confused: :confused: :confused:
mvh

Mina hästar (2), speciellet stoet har haft bulor/knutor under magen nu i sommar. Visserligen har de inte suttit precis framför juvret men de har varit ganska hårda, i storlek med den på ditt sto, mitt under magen och varit kvar ca 1½ vecka innan de varit helt borta. Jag har fått för mig att det har varit insektsbett. Fästingar, som rosita nämde lämnar ju oxå olika reaktion på olika hästar.

Det där är fettklumpar. De kommer gå bort när hästen kommer börjar arbeta och komma i trim igen efter sommarbetet.
Inte alls ovanligt och helt ofarligt. Dock ska du se till att få ner vikten på hästen då det inte är bra av andra anledningar.

ramonarunds skrev:
Det där är fettklumpar. De kommer gå bort när hästen kommer börjar arbeta och komma i trim igen efter sommarbetet.
Inte alls ovanligt och helt ofarligt. Dock ska du se till att få ner vikten på hästen då det inte är bra av andra anledningar.

Fettklumpar?? :eek: vad.. äckligt det lät :D

Nog för att hon har fått lite sommarmage men så fet är hon inte. Förra året var hon som en liten boll och då fick hon inga sånna här knölar :confused:

Jo, jag trodde ju att detta var ett insektsbett först också, men dom brukar ju försvinna ganska omgående. Och någon fästing har jag inte känt på bulan. Men det kan ju hända att det har suttit en där som har släppt?

Min förra häst fick en sån bula, så vet. kom ut för jag var övertygad om att det var en tumör(vi hade redan tagit bort en några år tidigare på samma häst) Han tittade på mig efter han sett bulan och började asflabba. Det var också en fettklump. :smirk: Blev lite pinsamt men nu så här i efterhand är det ganska kul och tänka på det. :rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Ingen aning döpa tråden till, men nåja... behöver hjälp fundera ut var kan va för fel! Har efter månader gått "anfallsfri" och för åka...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Halcyon
·
Foder & Strö Vi har alla våra tre hästar i samma hage. En shettis, en maxad c-ponny och ett halvblod, alla är lättfödda. I höstas när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 573
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama