Sv: Vad f*n ska man göra?
SHV är inte s¨snabba med att åka ut och kolla! Jag anmälde en gubbe (westerngubbe här i stan, han har t.o.m. varit med på tv och alla hästtjejer i stan känner till honom för den vidriga person han är) till SHV efter att han inte hade mockat hästens box påen månad (!!!!!!). En annan tjej i stallet gjorde det åt honom (eller åt hästen rättare sagt. Vi andra gjorde det inte då vi ville att SHV skulle se hur illa det verkligen var) och mockade ut 11 (ja, ELVA!!) kärror med skit. Höästen hade dessutom ett sår sen från när han släpptes på bete och hade haft såret sen juni (nu var det november....). Fast han hade det här såret så kände ägaren för att rida och gav sig ibland ut på 2 timmars turer (hästen var inte ens igång, utan kunde stå i en vecka, sedan blev han riden, sen stod han i två dagar och sedan blev han riden i 3 timmar igen, och inte skritt, utan oftast en lång galopprunda.... Om inte hästen orkade sparkade han till honom med sporrarna allt vad han orkade.)
Jag och några tjejer skötte om såret, men då det aldrig blev bättre ringde jag till SHV och sa till alla i stallet att han var anmäld. Nästa dag åkte hästen till djursjukhuset och där konstaterade dom att om inte vi hade gjort rent det hade de antagligen fått ta bort hästen. Hade fått kallbrand tror jag (såret var pyttelitet från början men hade blivit stort som en tennisboll och var varit och infekterat) eller nåt liknande (var 1½ år sen detta hände) och de blev tvungna att ta av en del av musklerna runtomkring och skära bort en hel del hud.
Häösten var på sjukhuset i 2 veckor och blev behandlad med antibiotika och fick sedan komma hem.
Jag ringde SHV ännu en gång men då sa de att de inte kunde göra nåt då han hade tagit hästen till sjukhus.... De verkade inte bry sig om att hästen höll på att dö...
Hästen skulle vara konvalescent i 2-3 månader minst. Ägaren mockade nu varje dag efter att jag följde honom som en hök.... Sedan flyttade jag i december och då blev det som vanligt igen. Han slutade mocka, slutade åka på återbesök till vet, och började RIDA. Nu snackar vi inte en lugn skritttur på en kvart, utan han försökte sig på att hoppa (han har aldrig hoppat, inte heller har hästen) BARBACKA!
Så jag ringde SHV igen och igen och igen för varje sak jag fick reda på. De sa att jag måste ha bevis och att de ändå´måste säga till ägaren innan de kommer, och då kommer ju han fixa till boxen och hästen... Så de sa till mig att sluta ringa då de inte kunde göra nåt ändå.
Förstår inte meningen med att de finns egentligen när de inte gör ett skit... (vi var 7 tjejer som kunde berätta allt vi hade sett, men det ville de inte höra...)
Ringde till en tjej som jobbade hos kommunen med som jobbar med vanskötta djur, och hon sa att hon inte hade hand om hästar, utan att det i första hand var SHV man skulle vända sig till, då hon hade fullt upp med andra djur.
Suck... När ska de stackars djuren få nån hjälp?!
Ni som bor i Halmstad... Han var med på meditv... Försökte leka cowboy... Jag hade avslöjat hans namn här om det inte fanns en risk för att bli portad...