vad brukar det kosta?

C

cacan

vad brukar det kosta att lämna bort en ponny/häst på inridning och utbildning. och ev tävling såsmåningom?

både månadskostnad(?) och % vid försäljning? hur många % är rimligt?

Sv: vad brukar det kosta?

Kan tänka mig att det kostar från 3000 och uppåt per månad samt mellan 10-25% i försäljningsarvode...

Den jag köpte min häst av tog 6000:-/mån.

Om köpeskillingen på hästen var under 45 000:- togs ingen provision. Annars 20%.

Tror jag nog är ett bra riktpris på bra beridare/säljare.

vadå? 3000-6000:- + 10-25% ?
eller antingen eller?

Har haft min hblval bortlämnad på utb/försäljning. Det kostade 4500 kr i månaden + 10% i provesion om jag hade haft hästen kvar tills han blev såld, nu tog jag hem honon innan han blev såld. I de 4500 kr ingick en gemomgång av equiterapeut och besiktning.

Hur mycket kostar det?

Hur mycket kostar det att lämna bort sin unghäst på inridning? Finns det någon här som vet det och som kanske fått sin unghäst inriden av någon?

Jag funderar på att skicka iväg min unghingst för inridning, för jag har verkligen inte tiden för det i nuläget.

Tacksam för alla svar! :idea:

4500:- i månaden då ingår ALLT
+ 10% om man ska sälja sedan då :D

har jag varit med om

nähä.. putt igen =)
vill gärna höra vad fler tycker och har erfarenhet av.

En vi känner tar 4500 kr per månad för utbildning, träning, försäljning. Då ingår allt har jag för mig.

ok,, gäller ca 4500 för längre eller kortare perioder? handlar det om nån månad eller ett år? tänker på inridning + utbildning. vad är skillnaden på prisen för olika långa perioder?

Hej!

Räkna med att det kostar 3000-10 000kr/månad beroende på till vem du lämnar hästen. Jag har inte hört om något stall/beridare som tar olika betalt beroende på längden du lämnar din häst där, utan snarare är priset relaterat till hur mycket du vill ha gjort med din häst och vem som skall göra jobbet.

Ring och tala med den eller de som du är intresserade av, så får du exakta besked om kostnaden av dem.

Hon jag jobbade åt (tävlar svår klass hoppning) tog 7200/mån (inkl. moms) då ingick allt.
Vet ej vad hon tog i försälningsarvode men kan tänka mig 10-15%.

Allt jag vet är att det är per månad, 4500 kr för permanent uppstallning.
"Allt" är väl typ all skötsel, träning, stallplats, foder, strö, hage, hovslagare etc.
Vet ej vad som tas ut för såld häst.

Vill du kolla själv och jämföra så kan du få hemsideadressen.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 709
Senast: Viva
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka