Vad betyder ono?

Sv: Vad betyder ono?

En snabb googling säger "Or Nearest Offer".

Tolkar det som att priset är förhandlingsbart, men däromkring vill säljaren ha. Är fler intresserade kanske det kan bli budgivning t.o.m, men det är en väldigt fri tolkning. :D

ONO har jag aldrig sett, men OBO betyder Or Better Offer -vilket jag aldrig riktigt har fattat vad det betyder. Jag menar ingen lär ju bjuda mer än priset man har skrivit :angel: Men det kanske är en annan formulering för högstbjudande?

Precis som redan svarats så är ONO = or nearest offer.

wrangler: Jag skulle säga att OBO = or best offer och då kanske det låter lite mer logiskt? :laugh: Om det är fler som bjuder på varan så får det bästa erbjudandet den, så till högsbjudande alltså.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har vår 10-åriga D-ponny (Skåne) ute till försäljning till halva priset mot vad som var "normalt" för tre år sedan. Det är i princip... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 196
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 496
Ekonomi & Juridik Hej! Idag på morgonen (runt 9) var jag i hagen hos hästarna där ligger en stor lada längs sidan och bakom den våra grannars hus... 2
Svar
24
· Visningar
2 252
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 705
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna