Vad betyder FTW?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koppen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 2 524
Fuck the world för FTW har jag ALDRIG sett (efter sexton år som bloggare då), så det är nog i vissa särskilda kretsar. FML för fuck my life är däremot vanligt. ;)

FTW Fuck the world är det vanligaste jag sett, dessutom att det skämtas om att det feltolkats som For The win

När jag va yngre och i datanörd -kretsar så betydde det for The win. Något de skrev ihop med ett samband/person som kanske gjorde att laget vann cs -fighten.

Jag har bara hört FTW som for the win, alla mina kompisar åker dock japansk sporthoj och inte HD ;) Fuck The World har jag aldrig hört innan att det skulle stå för.

Fuck the world för FTW har jag ALDRIG sett (efter sexton år som bloggare då), så det är nog i vissa särskilda kretsar. FML för fuck my life är däremot vanligt. ;)

Läste alldeles häromnyssens om en s.k. biker som hade 666 FTW som personlig skylt på sin cykel och han menade att det var den betydelsen som gällde. Han bloggar kanske inte så mycket. ;)

Liknande trådar

IT & mobiler Det är dags att uppdatera appen, men jag har inte skaffat pass eller nationellt id vilket betyder att om jag behöver skaffa nytt bankid... 2
Svar
25
· Visningar
1 157
Senast: MiniLi
·
Tjatter Jag såg ett klipp på facebook och tappade bort det... Det var en sjukhusserie. En somalisk kvinna får veta att folk i landet det...
Svar
2
· Visningar
291
Senast: gul_zebra
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 401
Juridik & Ekonomi Hejsan! Jag fick betydligt mer tillbaka på skatten 2024 än vad jag brukar få. Nu undrar jag om det kommer se likadant ut 2025? (Om man...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka