Vad betyder FTW?

Fuck the world för FTW har jag ALDRIG sett (efter sexton år som bloggare då), så det är nog i vissa särskilda kretsar. FML för fuck my life är däremot vanligt. ;)

FTW Fuck the world är det vanligaste jag sett, dessutom att det skämtas om att det feltolkats som For The win

När jag va yngre och i datanörd -kretsar så betydde det for The win. Något de skrev ihop med ett samband/person som kanske gjorde att laget vann cs -fighten.

Jag har bara hört FTW som for the win, alla mina kompisar åker dock japansk sporthoj och inte HD ;) Fuck The World har jag aldrig hört innan att det skulle stå för.

Fuck the world för FTW har jag ALDRIG sett (efter sexton år som bloggare då), så det är nog i vissa särskilda kretsar. FML för fuck my life är däremot vanligt. ;)

Läste alldeles häromnyssens om en s.k. biker som hade 666 FTW som personlig skylt på sin cykel och han menade att det var den betydelsen som gällde. Han bloggar kanske inte så mycket. ;)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
324
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 679
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Inte kunnat sova inatt så legat och tänkt på en massa olika saker. En av sakerna är ordet "jordnära". På dejtingappar beskriver endel...
Svar
6
· Visningar
455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar