Uppdatera bankidappen - följer det gamla bankid med?

Jag behöver också uppdatera, själva bankid, inte appen. Skrivs om olika saker i tråden. Nån som vet om det funkar utan pass/nationellt id?
Jag var tvungen att ha det.

Fick skriva på nytt avtal också, så jag tror att det räknas som att det är ett helt nytt bank-id man får för den nya giltighetstiden.
Att underteckna själva avtalet gick bra att göra med det fortfarande gällande bank-id:t. (hinner det gamla gå ut måste du in på ett bankkontor)
I processen för att få igång det nya på telefonen måste en kunna blippa kod från sitt fysiska id-kort.

SEB, i höstas - Det fanns ganska tydliga instruktioner om det att läsa på internetbanken, kolla om du hittar helt aktuell info för din bank där.

Senast ändrad:
Det är märkligt, jag fick också upp något om att jag behövde uppdatera innan 1/3. Försökte hitta det nu men nu står det att det är giltigt till 21/9 helt utan att jag har gjort något :confused:

Jag var tvungen att ha det.

Fick skriva på nytt avtal också, så jag tror att det räknas som att det är ett helt nytt bank-id man får för den nya giltighetstiden.
Att underteckna själva avtalet gick bra att göra med det fortfarande gällande bank-id:t. (hinner det gamla gå ut måste du in på ett bankkontor)
I processen för att få igång det nya på telefonen måste en kunna blippa kod från sitt fysiska id-kort.

SEB, i höstas - Det fanns ganska tydliga instruktioner om det att läsa på internetbanken, kolla om du hittar helt aktuell info för din bank där.
Försökt läsa men det står olika på olika ställen så det är ändå lite oklart. Vilket skit.

För att förnya BankID kräver nog alla banker nu nationellt ID el pass alternativt besök på fysisk bank.
Ja jag kollade nu och även min bank (danske bank) har ändrat och kräver pass eller nationellt id. Vilket inte jag har. Bäst att komma ihåg det tills det är dags att förnya igen..

Liknande trådar

IT & mobiler Om man skaffar den kan man då endast få sina aviseringar i appen? Går det att göra inställningar så man också fortsätter får sms? Jag...
Svar
4
· Visningar
353
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
943
Skola & Jobb Jag har under flera månaders tid försökt gå ur facket. Jag har skickat mail. Jag har ringt och identifierat mig mer bankid. Jag har nu...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 057
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka