vad betyder detta resultatet? fälttävlat 1dags debutant

F

fenny_92

drs) 55.2 uth) 113.6 hpp) 0 s:a) 168.8

1 = drs borde vara dressyr så är det de antal % dom fick? och vilket program är det?

2 = uth? de på fält. banan? och hur gick de? (fattar verkligen inte:confused:)

3 = hpp, borde vara banhoppningen, 0 fel? hur högt?

4 = s:a, sammanlagt? och vad betyder de resultatet?

ska kolla på en häst i nästa vecka som verkar ha gjort de mesta sen är ju frågan hur resultatet är. kan tillägga att detta va länge sen och att han nu är dressyr häst:) men de kan ju va kul å fatta hur de gick på denna tävlingen iaf:)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: vad betyder detta resultatet? fälttävlat 1dags debutant

Alla resultatet är i straff. Dressyrens straff får man fram genom att (ta procenten-100) *1,5.
Hästens procent var alltså 63,2 procent.

Uth står för uthållighetsprov, terräng i vardagligt tal.
Straffen i terrängen är svårare att utläsa då det kan vara både stopp, tidsfel och ibland straff för t.ex. tjuvstart. I vilket fall som helst är det ingen vidare terrängrunda.
Ett stopp ger 20 straff. Tidsfel är 0,4 straff per påbörjad sekund över optimaltiden eller för varje sekund som är mer än 15 sekunder snabbare än optimaltiden. Dåligt förklarat, jag vet. Andra tidsbestämmelser i högre klasser men det är tämligen irrelevant.

Hoppningen är hästen alltså felfri i. Är det en häst eller ponny? Vilken kategori isf? Vilket år reds tävlingen?
Debutant för häst finns egentligen inte längre utan heter 0,90. Banhoppningen är då 0,95 m.
Är det en ponny var banhoppningshöjden mest troligt 75 cm.

Summan är alltså totala straffen efter dressyr, hoppning och terräng. Resultatet är tämligen dåligt. Visserligen beroende på syftet med starten men nästan 169 straff i en Deb är inget att hänga i julgranen.
Hoppas att den klarar sig bättre som dressyrhäst :laugh:

Hästens procent var alltså 63,2 procent.

Hoppningen är hästen alltså felfri i. Är det en häst eller ponny? Vilken kategori isf? Vilket år reds tävlingen?
Banhoppningen är då 0,95 m.

okej dressyren va ju iaf helt okej :laugh: men vilket program eller klass de va vet man alltså inte?

häst, och de va år 2002 (han va 5år).

pratade med ägaren nyss och i terängen hade han 1 stopp resten va tydligen tidstraff ( eller va de nu kallades;)) dom ville ta de väldigt lungt för att inte stressa han igenom utan istället nästan ta de fåning lungt.

tanken va mest att kolla vad han tyckte om de, inget allvarligt.

tack så mkt för hjälpen :laugh:

Programmet lär ju ha varit Svenskt fälttävlansprogram för debutantklass 1997. Länk

Väldigt lugnt var det nog ;) De var 234 sekunder över optimaltiden. Nästan fyra minuter alltså.

okej tack så jätte mkt!

Det är inte så troligt att det bara är ett stopp i terrängen det bör vara fler stopp annars är det helt sjukt långtsamt. Men är det första starten är det ju inte så värst konstigt om den stoppar.

nej ja vet inte men ja ska kolla upp de mera... men ifs så spelar de ingen roll för mig han är ändå dressyrhäst nu så ;)

... men ändå

Det är inte så troligt att det bara är ett stopp i terrängen det bör vara fler stopp annars är det helt sjukt långtsamt. Men är det första starten är det ju inte så värst konstigt om den stoppar.

Borde vara fler stopp. Som jag skrev, nästan fyra minuter över tiden. Det är "bra" jobbat på en Debutant-bana på ett par km.

Programmet lär ju ha varit Svenskt fälttävlansprogram för debutantklass 1997. Länk

Väldigt lugnt var det nog ;) De var 234 sekunder över optimaltiden. Nästan fyra minuter alltså.

och då tänker ni inte på att det finns en maxtid. Man blir utesluten om man rider långsammar än den. Att maxtiden skulle vara så mycket längre på en debutant verkar orimligt .

Så fler stopp. Inte så konstigt om det var första starten men desto konstigare att man ljuger om det. :o

okejokej.

men ljuger nja de är inte riktigt så det är men jag har inte pratat med hon som red utan en annan tjeje och hon sa att ja ha för mig att.... men är inte säker så vi får kolla upp de med henne senare.

och då tänker ni inte på att det finns en maxtid. Man blir utesluten om man rider långsammar än den. Att maxtiden skulle vara så mycket längre på en debutant verkar orimligt .

Jodå, nog har jag tänkt på det men jag brydde mig inte om att ta reda på hur lång den rimligen kan ha varit och därför nämnde jag det heller inte. Kanske slarvigt iofs :o

äh de spelar ingen roll skit samma. ska kolla upp de hela när vi är där på onsdag:)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 031
Senast: jemeni
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: Rebeckafalk
·
H
Fälttävlan Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan, Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: HoneysEmma
·
N
Fälttävlan HJÄLP! Har en helt underbar häst som ÄLSKAR fälttävlan, men jag har ett stort problem... Jag kan inte hålla honom i terrängen! Han...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka