vad betyder det?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare KallaMigBecca
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 636
K

KallaMigBecca

För ett och ett halv år sedan blev min häst undersökt och behandlad för tre olika skador/sjukdomar varav ena är tarsit. Är det någon som vet vad det betyder?:confused: det äna jag vet är att de är antingen kopplat till hovar/ben eller ryggar eftersom ärr det var där min häst blev behandlad. de andra två skadorna var ena i ryggen och andra i hov leden. snälla om ni vet skulle jag glaerligen ta emot informationen!

Sv: vad betyder det?

snabbgoogling visade på att det är i benet iallafall..
ska glutta lite mera få se va ja hittar..

edit, hittar inget mer men har listat ut att det är i hasleden.. (utländsk skift, du hittar en bild på ett bakben om du bildsöker på google)

Senast ändrad av en moderator:

tack för hjälpen det gör mig åtminstånne lite kolkare=)

Hasleden heter på latin tarsus. Inflammation i hasleden tarsit. Hasledsinflammation alltså.

TACK! alla sorters skador känns mycket allvarligare och svårförsåenliga när de är på latin... tycker att det hade varit mycket lättare om vet skrivit Hasledsinflammation istället...

tack :bow:

jag måste nog köpa mig en bok om hästen inre delar.. :o

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 102
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
714
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 622
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka