Vad betyder annonsen?

P

Prince

Hej, såg en annons som jag funderar lite över.

Vackert ädelt sto efter Rocky 770 född 2003 erlagt godkänt ridprov 06 med goda hopptalanger.
Planerad att kvalas för hoppning 1.40 1.60 senare i hösten.

Det står inget mer än priset 80.000:-

Någon som vet vad som menas med kval.
Trodde det var något som travhästar höll på med för att få
vara ´med i vissa tävlingar.

Kan någon förklara detta för mig?

Sv: Vad betyder annonsen?

Tja, med tanke på att hästen är 4 år så verkar det vara en konstig annons.
Om det inte har med något konstigt löshoppningschampionat (som jag aldrig har hört talas om) så är annonsen uppenbarligen fejkad.

Eftersom hästen är född 2003 och erlagt godkänt ridprov 2006 gör ju att det är 3-årstest det är frågan om.
Tycker inte det verkar vara någon fejkad annons.

Nu är jag inte så insatt i hoppning(vet inte var gränserna går), men kval förekommer både i hopp och dressyr, man måste uppnå vissa poäng/resultat för att kunna tävla i dom högre klasserna.

Kan vara kval till championatet också.
nån mer insatt får gärna komplettera....

Annonsen vore jättetydlig om det inte vore för det där med 1,40-1,60. Det rimmar inte riktigt med att det är en 4-åring.

Annars stämmer det väl med att den gjort ridprov på 3-årstest och att de kanske ska försöka kvala till chamionatet i höst. Däremot är det att ta i om de satsar på 1,40 direkt! ;)

håller med om att 1,40-1,60 lät väldigt högt. kan som sagt inte hoppreglerna så bra:crazy:

fyra åringar får inte gå 140, & knappast 160..

sett mkt konstiga annonser ute på sistonde.. typ gått 150, har nu skada 5000 :- :smirk:

4 år och ska kvala 140-160. haha tror inte det va. i 4-årscahmpionatet går dom la 100? 110? Om det nu var ngt den skulle kvala till. tror inte den annonsen stämmer så bra.

det lät lite konstigt, antingen så är den fejkad eller så har dom skrivit fel, det högsta dom hoppar på löshoppning på 3-års testen är 130cm men inget under ryttare...:smirk:

Tack för att ni svarat.
Det verkar ju riktigt att man inte hoppar så högt med en
så ung häst.

Jag reagerade på allt som ni har sagt, men framför allt på priset. Om hästen nu skulle varit så duktig som h*n beskriver, så skulle den snarare kostat 800.000 kr...

Skum annons helt klart.. En 4åring inom hoppning går 100 inom dessa kvalsom ni pratar om.. Sen får man ju starta högre om man vill men tror knappt de är godkänt o hoppa 140 med en 4 åring.. % åringarnas kval går ju i 120..

Tycker precis som alla andra att det är en konstig annons med avseende på att den ska kvala 1,40 1,60...:smirk:

Ja visst är det knepigt. Folk skriver vadsomhelst i sina annonser
totr jag ibland.Saker som de inte har en aning om, bara det
låter bra.
Denna annonsen såg jag på blocket den 14 maj.
Den ligger kvar. Undrar om någon går på det.

Är du seriös säljer du inte en häst på blocket....

Är du seriös säljer du inte en häst på blocket....

Inte? Beor nog på var i landet du bor. Tex Skåne har massor av annonser och massor av seriösa uppfödare på Blocket. Oftast samma annonser där och på E.

Jag både köper och säljer på Blocket. Anser mej vara helseriös. Hittar fler oseriösa annonser på tex E eller H. :angel:

Varför inte?
Finns ju en kategori för ridsport.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva råd från "utomstående".. hästen ifråga är egentligen inte min, utan ägs av min mor (men hon är hästrädd och har aldrig...
Svar
14
· Visningar
1 981
Senast: Iaraphel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?