Vad betalar ni - vad får ni??

cactuspower

Trådstartare
Jag ska ha häst på en relativt bra anläggning när det gäller "möjligheter" (ridmöjligheter främst) finns ett ridhus, ridbanor två stycken, en spolspilta, uppvärmd sadelkammare, foderkammare, höskulle och gott om ridmöjligheter i skog och mark och dessa grejer används väll rätt så flitigt av hästägarna som har sina hästar uppstallade där.

Men alltså de har en skrittmaskin som aldrig "kommit upp" och så finns det tvättmaskiner för hästtäcken som ej "kommit fram" pga. vi inte vet vart vi ska ställa dom någonstanns mest typ hehe...

Tänk va mycket grejer man skulle kunna få på min lilla fjutthyra egentligen.. 625:- är vad jag kommer betala sen liksom inkl. ridhusavgift och torv. Lägger jag till och betalar en hundralapp
till så får jag fri tillgång på hösilge med! Och så har hästarna vattenkoppar i boxarna med.

Men vad betalar ni, hur billigt kommer ni undan på en månad och vad får ni i hyran eller va man ska säga..?? Själv tycker jag att ja kommer undan relativt billigt...

Sv: Vad betalar ni - vad får ni??

Jag har hästen på den gården jag bor på (jag hyr en flygel på gården) och där betalar jag 1200 om hästen står inne. Då ingår allt, även ridhushyra! Vi har en dag var i veckan som vi gör rent för alla hästarna så de andra 6 slipper vi :banana:
Än så länge går alla hästarna ute (då betalar jag 1000) så nu är det ingen mockning alls :bow:

Jag har hästen gratis i ett stall (dom får gratis bete av mig) men i vanliga fall kostar det 400 för en liten box, 600 för en stor (men eftersom stallet är byggt åt en shire så är dom små boxarna stora och dom stora gigantiska!) Ingen paddock eller ridhus men bra ridvägar och fodring in och utsläpp ingår. En fin paddock 3 kilometer bort tar 20kr per ridtillfälle... men jag hade gärna betalat mer för en paddock vid stallet...

Hyr in mig i ett större stall som har allt det du har. Jag betalar 1600,- månaden och sen en ridhusavgift på 800/året.
Halm, hösilage, havre, mineraler, fodring, in-och utsläpp ingår. Är man lat kan man köpa till sig mockning vilket kostar 25kr/gången

Jag kommer att flytta till ett stall i dec. Där kommer jag att få 12 kg foder. Utsläpp+lunchfodring vardagar. Liten ridbana 20*40. Resten av fodringarna är kollektiva på oss två som står där, jag med tre hästar. Jag betalar för det 2500:-.
Till våren kommer en hoppbana att vara färdig och ridhus att byggas.

jag betalar 500 per häst.
1000 kr i mån alltså.
har då stallplast, finns vatten i stallet (bara kallvatten men i alla fall) hagar och ridvägar. Vet dock inte hur mycket ridmöjligheter det finns.

Oj det var verkligen billigt! :eek:

Jag betalar 1000.-/mån i ett stall med tre boxar. In- och utsläpp, fodringar 3 gånger per dag, hö, havre, betfor och torv ingår. Har inga träningsmöjligheter förutom i skogen och vissa vallar. Men paddock ska antagligen byggas till våren :banana:

valigtvis har jag hästen på ett stort stall där det är ridskola, turridning och inaccorderingar. För 2500 kr/mån är det delad box, morg.fordr., utsläpp, mockning, insläpp och em.fodr. 5 dagar/vecka. Kvällar och helger går på ett rullande schema så man har ca 3 fodringar i månaden. På helgen mockar man sin box. Allt foder och torv ingår. Det finns en upplyst uteridbana, en ovalbana (ej fullstorlek), ridhus, longervolt och rätt ok ridvägar. Bra förvaringsmöjligheter för grejer och kläder osv. Mycket bra stämning, men tyvärr lite dåliga hagar.

Men just nu har jag min häst på lösdrift och får för 1200 kr/mån allt foder (obegränsat), tillgång till box vid behov (om hästen behöver torka eller är sjuk), upplyst ridbana, longervolt och MYCKET bra ridvägar.

/Malin

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Äldre Beställde en grej från ett ''fotoföretag'', betalade med kort. Sen när den kom inte alls var vad jag ville ha. Mailade företaget att jag...
Svar
14
· Visningar
1 710
Senast: Gabbi
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där jag känner att stallägaren tar orimligt lite betalt. Jag har tidigare betalt betydligt mycket mer och...
2
Svar
23
· Visningar
3 791
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama