Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Merope

Trådstartare
Som rubriken lyder, vad betalar ni för att bruka ridhus/paddock, om ni inte äger det själva? Beskriv gärna skicket på följande också, om banan eller ridhuset är sprillans nytt, t.ex.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

20kr/gång eller 100kr/mån. Hyfsat fin paddock, bra staket, hinderutrustning (men det förvarades ute) och bra belysning.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

250 kr/månad, betalar halvårsvis. Ett helt nybyggt ridhus som är privatägt, bra hindermaterial och bra belysning, 20 x 60 stort. Det finns en stor plan utanför ridhuset att vända transporten på med belysning, det är ett stort plus! Jag är mycket nöjd och tycker det är värt 3000 kr/året just för att man kan rida där när som helst och man är nästan alltid ensam.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

2000 om året för 3 ridhus + stor paddock + tillgång till hinderpark, ridhusen är 23x68, 20x40 och 20x50. Ridklubb och du får rida hur många hästar som helst för summan..
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

3000 kronor helår och enstaka gånger är 100kr :)
då är det på ridskola, stor inneplan med hindermatrial och mkt bra belysning och underlag :)
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

900 kr per år.

får då tillgång till 2 ridhus och 2 utebanor, hindermaterial finns både ute och inne. dock är ena ridhuset/ridbanan upptaget vardagskvällar för ridlektioner.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Jag har eget ridhus och paddock som de som står i vårt stall samt externa ryttare får rida i.

Externa ryttare betalar:
50kr/gång
300kr/månad
700kr/kalenderhalvår
1200kr/kalenderhelår

De som är uppstallade hos oss betalar:
50kr/gång
400kr/kalenderhalvår
700kr/kalenderhelår

Ridhus/paddockavgift ingår inte i deras kallhyra av olika skäl men de får alltså rida billigare.

Ridhuset och Paddocken har måtten 20*60 och det finns hinderpark. Ett ridhuskort gäller antingen 1häst+2ryttare eller 2hästar+1ryttare
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Strax under 900 i månaden faktureras i samband med stallhyran...

Då får jag rida hur mycket jag vill, använda en väldigt fin och stor hinderpark, fibersand med gummibotten underlag, ORDENTLIG sarg med plank och väldigt bra höjd på de...

Ridhuset är snart 10 år.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Häromkring finns väldigt många möjligheter att hyra in sig i ridhus.
Paddock ingår i stallhyran, hinder har jag själv men alla nyttjar dom.

Ridhus 1 har jag gartis då jag hjälper till där ibland annars tar dom 50:- per gång. Fibersand och full hinderpark.
Ridhus 2, 50:- per gång, dressyrunderlag så dom vill inte att man linar där eller hoppar för mycket.
Ridhus 3 har för närvarande problem med underlaget men det är på G. Du måste vara medlem i klubben. 350:- mån, 1000:- per kvartal billigare ju längre tid man köper och om man tar arbetspass.

På samtliga ställen finns även stora utebanor och bra parkeringsmöjligheter samt stor tillgänglighet.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Vi hyr ut våran paddock till hästägare i omgivningen. 1500kr inkl moms/år o då är det fritt att rida utom enstaka dagar när vi anordnar kurser. Paddocken är nybyggd enligt konstens alla regler, 60x25m, väl tilltaget ljus och en mindre hinderpark av safety systems...
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

2500:- för helår, 1500:- för en termin eller 100:- per gång.
Ridskola med två ridhus och en utebana, underlaget är dock inte toppen på utebanan och det ena ridhuset. Enstaka hinder får användas en dag i veckan, eftermiddagar och kvällar är alltid det ena ridhuset upptaget så då samsas privatryttarna om det andra. Brukar även vara bokat på helger.

Tycker egentligen att det är för dyrt jämfört med vad de andra ridskolorna i kommunen tar, men det finns inget annat ridhus inom ridavstånd, så det är bara att betala och se glad ut.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Kl,

Hur skulle ni reagera på om en privatperson i byn byggde ridbana och inte vill ha andra där

Byggde ridbana där jag bodde förut men det var såpass avsides så jag fick aldrig ens frågan om att man skulle få komma o rida.

Jag har bara mina hästar på gården, vill inte hyra ut av den anledningen att jag vill ha "min" ordning samt vill inte ha spring...

Och eftersom JAG vill ha en ridbana så ska det byggas en sån till sommaren (efter en lång hemsk vinter utan :-o huvva )
Lite kan jag känna att vill man ha en ridbana så får man bygga en, eftersom det är vad jag kommer att göra.
Och ja, jag skullesjälvklart respektera ifall tex en kompis byggt bana och säger att hen inte vill ha utomstående på den.
Men det är jag det, hur tänker ni andra?
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Självklart kan du ju säga nej.
Lustigt att folk tror de har rättighet till andras saker. Och det gäller inte bara ridbanor, utan traktorer, balvagnar, hästsläp och andra dyra saker.

Ibland vill man låna/hyra ut, ibland inte. Valet är ägarens.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Ja för min del så känns det självklart att få bestämma om sina egna saker själv men det gör inte att det kommer kännas mindre obehagligt att säga nej om man får frågan... :-S

Ja, jag vet inte alls vad det är med vissa, mina grejjer har ju jag köpt för att jag antingen behövde eller helt enkelt ville ha..

Iaf, nån annan som tycker jag gör fel ifall jag säger nej?!
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

En variant är ju att bara ha vissa tider där folk får komma och hyra banan.
Söndagar 10-12 och onsdagar 16-18, eller nåt sånt.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Var glad om dom frågar innan, när vi fixat ordning våran bana fick vi köra iväg en del som kom och tjuvred på den :eek:
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Strax under 900 i månaden faktureras i samband med stallhyran...

Då får jag rida hur mycket jag vill, använda en väldigt fin och stor hinderpark, fibersand med gummibotten underlag, ORDENTLIG sarg med plank och väldigt bra höjd på de...

Ridhuset är snart 10 år.

Inte 900 i månaden för enbart paddock-/ridhushyra väl?!? Det blir ju mer än 10 000 om året... :eek:
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Belyst gruspaddock med ett begränsat hindermaterial finns i byn, ca 10 min skrittväg hemmifrån, betalar 500:-/år!! Perfekt.:banana:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag är arkitekt och ska just sätta igång med en förstudie till en ridanläggning (för ca 35-40 hästar, med stall, ridhus...
2
Svar
21
· Visningar
3 332
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 203
Senast: Reville
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 535
Senast: Magiana
·
Äldre På julaftons morgon brukar jag gå upp tidigt och göra risgrynsgröt, jag älskar det men det är ju inte det nyttigaste så jag brukar göra...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 598
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp