Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

1400 kr/3 mån (alt. 600 kr/1 mån, 2600 kr/6 mån eller 100 kr/gång). Det gäller per häst vilket gör att medryttare också får rida på ridhuskortet. Har man flera hästar så betalar man 50% av priset för häst nummer två, 25% för häst nummer tre osv.

22x60 ridhus i bra skick samt stor utebana, båda med hinderpark. Bra underlag som sladdas varje vardag. Fri tillgång till ridhuset förutom vardagar 11-12 (då banan sladdas, vill man så kan man dock rida under tiden) samt 17-19 (då anläggningens hästar har företräde, har man en träning bokad under de timmarna får man dock rida då). Kommer tränare till ridhuset som jag tränar för och jag har 15 min skrittväg dit.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Ridhusavgift ingår i stallhyran men andra som inte är uppstallade på anläggningen betalar 150 kr per gång. Finns ett stort, toppmodernt ridhus (30x80) samt paddockar, galoppslingor, terrängbanor m.m, tror att man får tillgång till allt som utomstående mot den summan.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

25 kr/gång. Paddock med fint underlag, 20x40 m med trästaket och hinderutrustning.
 
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Ja för min del så känns det självklart att få bestämma om sina egna saker själv men det gör inte att det kommer kännas mindre obehagligt att säga nej om man får frågan... :-S

Ja, jag vet inte alls vad det är med vissa, mina grejjer har ju jag köpt för att jag antingen behövde eller helt enkelt ville ha..

Iaf, nån annan som tycker jag gör fel ifall jag säger nej?!

Reglera tiderna . Så enkelt är det . Tydligt och i skrift . Problem solved ;) vill du ha intäkter gör du så . Vill du ha eget så gäller privat punkt slut . Kommunicera hur det skall vara så är problemet noll .

Kl
Vi har ridhus 20X40 med hinderpark . Vi är en privat anläggning som inte har fokus på att driva intäkter via extern ridning utan snarare ha nöjda interna ryttare .
Sept - april har vi öppet Flr externa bokningar i form av reglerade tider . Dagtid är öppet för extern bokning 09-16 och 19-22 och vill de vara ensamma krävs högre avgift och märkning i bokning att de bokat hela ridhuset . Sen är blockad tid då enbart privat tid för stallet rådande i övrigt 7 dagar i veckan .

Ridning per gång = 50 kr/tillfälle . Ridhus kort 250/månad .
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni i paddock-/ridhushyra?

Kl,

Hur skulle ni reagera på om en privatperson i byn byggde ridbana och inte vill ha andra där

Byggde ridbana där jag bodde förut men det var såpass avsides så jag fick aldrig ens frågan om att man skulle få komma o rida.

Jag har bara mina hästar på gården, vill inte hyra ut av den anledningen att jag vill ha "min" ordning samt vill inte ha spring...

Och eftersom JAG vill ha en ridbana så ska det byggas en sån till sommaren (efter en lång hemsk vinter utan :-o huvva )
Lite kan jag känna att vill man ha en ridbana så får man bygga en, eftersom det är vad jag kommer att göra.
Och ja, jag skullesjälvklart respektera ifall tex en kompis byggt bana och säger att hen inte vill ha utomstående på den.
Men det är jag det, hur tänker ni andra?


Hade jag bott granne hade jag absolut gärna sett att det gick att hyra in sig (på ägarens villkor då förstås), och jag måste nog faktiskt erkänna att hade närmsta grannen byggt ridbana och det inte gick att få hyra in sig hade jag nog suckat lite om det :o Trots att jag egentligen tycker att du ju naturligtvis ska göra hur du vill med din ridbana. Skulle ju aldrig komma och kräva att få rida på din häst bara för att jag hade lust liksom :eek:

Förra medishästen stod på landet där det fanns lite utspridda gårdar, och små ridbanor som vi ibland red en sväng på som avbrott på någon ridtur (även efter att vi fått ridbana på gården), var väldigt trevlig grannsämjan där :D Men har man 17 stall i närheten som alla kommer förbi är det kanske inte lika roligt :p

Kan ju dessutom vara ett bra sätt att delfinansiera? :)

OT: Hos "oss" kostar det 500 kr/år men då måste man delta på obligatoriska arbetsdagar. Gör man ej det så tror jag det kostar 100 kr/gg. Då finns tre ridbanor, varav en med hindermaterial, en ordentlig terrängbana samt ett mindre ridhus (som jag faktiskt aldrig varit inne i :o )
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag är arkitekt och ska just sätta igång med en förstudie till en ridanläggning (för ca 35-40 hästar, med stall, ridhus...
2
Svar
21
· Visningar
3 332
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 203
Senast: Reville
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 535
Senast: Magiana
·
Äldre På julaftons morgon brukar jag gå upp tidigt och göra risgrynsgröt, jag älskar det men det är ju inte det nyttigaste så jag brukar göra...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 598
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp