Vad beror det på??

Got2Be

Trådstartare
Om hästen bara blir svettig på ena sidan av ryggen, under sadeln och schabraket, vad beror det då på??:confused:
Har en liten funderar-aning, men jag vill höra vad ni säger!

Sv: Vad beror det på??

Att sadelns tryck är ojämt fördelat helt enkelt. Där hästen blir svettig ligger sadeln an bra, om avtrycket är jämt. Sadeln är antagligen sne pga ojämn stoppning eller dylikt.

Okej, det låter ju inte alls bra!:crazy:
Det måste jag kolla upp då!
tack så hemskt mycket för svaret!:bow:

Ja det är nog bäst det :)
Sadeln verkar sne på något sätt. Är hästen mycket stelare eller dylikt i ena sidan? Sitter du rakt? Stoppningen i sadeln jämn? Rätt sadlat? Massa frågor finns! Ta ut någon kunnig så löses nog problemet snabbt!

Lycka till

A

ja jag ska ta hjälp av någon.
Ibland känns det ju som att jag sitter snett, men det är när jag har stigläder , för ena benet är längre och då pressar jag mig typ snett.:crazy:
Och då tänkte jag att det kanske är att hästen tar i mera för att bära upp mig, och för att hästen kanske bara är starkare där.
För den här hästen är svagare i höger sida

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
686
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 296
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka