Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om hästen bara blir svettig på ena sidan av ryggen, under sadeln och schabraket, vad beror det då på??
Har en liten funderar-aning, men jag vill höra vad ni säger!
Att sadelns tryck är ojämt fördelat helt enkelt. Där hästen blir svettig ligger sadeln an bra, om avtrycket är jämt. Sadeln är antagligen sne pga ojämn stoppning eller dylikt.
Ja det är nog bäst det
Sadeln verkar sne på något sätt. Är hästen mycket stelare eller dylikt i ena sidan? Sitter du rakt? Stoppningen i sadeln jämn? Rätt sadlat? Massa frågor finns! Ta ut någon kunnig så löses nog problemet snabbt!
ja jag ska ta hjälp av någon.
Ibland känns det ju som att jag sitter snett, men det är när jag har stigläder , för ena benet är längre och då pressar jag mig typ snett.
Och då tänkte jag att det kanske är att hästen tar i mera för att bära upp mig, och för att hästen kanske bara är starkare där.
För den här hästen är svagare i höger sida
Hästmänniskan Jakten fortsätter för mig. Jag har sedan jag började leta hittat två hästar som jag har haft 100% avsikt att köpa, men som sedan visat...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.