Vad behövs?

N

NightOwl

Vad behövs för att rida en prova på ritt?
Förutom en häst dårå ;)

MVH/ Stefan

Förr krävdes ingen licens för att starta i prova på klassen, men sedan några år tillbaka så måste ryttaren ha lokal licens och grönt kort. Hästen behöver ingen licens.

Är nybörjare inom distans, men har iaf ridit två 40-kilometers. Det du behöver är:
* Bekväm sadel och träns
(* Benskydd)
* Frukt, energidryck, vatten, choklad etc. till dig
* Hinknissar, en eller flera personer som kan hjälpa dig hälla vatten på hästen och hjälpa till vid vetgaten (heter det så på svenska?)
* Pulsmätare
* Is
* Hinkar
* Handdukar
* Mobiltelefon, om du rider vilse/hästen tappar en sko osv. osv.

Tror det är allt mer eller mindre.

Oj
Blir en hel del att inhandla :crazy:
Just nu äger jag bara en ridhjälm och ett par stigbyglar och troligen snart en häst också ;)

MVH/ Stefan

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Råsta gårds hästar behöver maka på sig för dagvattendammar och skyfallsytor. Åtgärden är viktig, menar styrets Stefan Bergström (C) –...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: Gunnar
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: sweep
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: tara
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama