Vad behövs?

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare NightOwl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 168
N

NightOwl

Vad behövs för att rida en prova på ritt?
Förutom en häst dårå ;)

MVH/ Stefan

Förr krävdes ingen licens för att starta i prova på klassen, men sedan några år tillbaka så måste ryttaren ha lokal licens och grönt kort. Hästen behöver ingen licens.

Är nybörjare inom distans, men har iaf ridit två 40-kilometers. Det du behöver är:
* Bekväm sadel och träns
(* Benskydd)
* Frukt, energidryck, vatten, choklad etc. till dig
* Hinknissar, en eller flera personer som kan hjälpa dig hälla vatten på hästen och hjälpa till vid vetgaten (heter det så på svenska?)
* Pulsmätare
* Is
* Hinkar
* Handdukar
* Mobiltelefon, om du rider vilse/hästen tappar en sko osv. osv.

Tror det är allt mer eller mindre.

Oj
Blir en hel del att inhandla :crazy:
Just nu äger jag bara en ridhjälm och ett par stigbyglar och troligen snart en häst också ;)

MVH/ Stefan

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Ramona
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Råsta gårds hästar behöver maka på sig för dagvattendammar och skyfallsytor. Åtgärden är viktig, menar styrets Stefan Bergström (C) –...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
294
Senast: Gabby_Ossi
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
16
· Visningar
797
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka