Det jag inte förstår är hur viktigt det är att ha allt hemma innan valpen är hemma! Köp för allt i världen varenda pryl du vill, jag bryr mig inte och tycker inte ens att det hör till trådens ämne.Du skrev att du helt ärligt inte visste vad man behövde första tiden förutom mat, skålar, koppel och bajspåsar. Jag svarade att jag tycker det finns fler saker som visserligen inte är livsnödvändiga men rätt bra att ha.
Din kommentar "mina hundar är inte mina bebisar" kanske jag läser in för mycket i, men jag tolkar det som att det är lite tramsigt och onödigt att köpa grejer till sin hund. Du behöver ju inte skriva nån lång lista, men jag kan verkligen inte se vad det negativa är med att ha vilja ha leksaker till sin valp, eller hundbur inköpt.
Att jag skrev att mina hundar inte är mina bebisar är för att jag får rysningar av att höra någon prata om sin hund som sin bebis, vilket någon gjorde. Jag tänker på folk som klär ut dem som om de vore dockor, såg en sheltie med luvtröja mitt i sommaren en gång. Eller alla som stoppar ner dem i sina handväskor. Visst, har man en liten hund och det är mycket folk som kan trampa på den så hade jag med burit den, men framförallt ska man kanske inte ge sig in i trängsel oavsett storlek på hunden.
Nu tänker jag inte urspåra tråden mer utan lägger ner diskussionen.