Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
diabla skrev:har en väldigt mager häst och vill att hon ska lägga på sig. är det då mer energi eller mer protein hon ska ha?
diabla skrev:hon har en uträknad foderstat, men den har visat sig inte fungera för henne. jag kommer itne ihåg så där jätte exakt vad hon får, men hon har fri tillgång på hö, med bra värden! hon får ca 350 gr korn, 150 gr betfor och 750 gr krafft grund, en tsk salt och 0,2 dl matolja. och detta då två gånger om dagen, alltså det dubbla.
hon är verkligen jätte smal och jag vet inte vad jag ska göra? jag har ju försökt med allt. kan tillägga att ja, hon är avmaskad.
hon har ju fri tillgång på hö och får även extra ensilage på morgon och lunch.
några tips?
diabla skrev:hon har fri tillgång på hö, med bra värden
diabla skrev:okej, hur länge ska man vänta egentligen? självklart är det ju väldigt induviduellt men på ett ungefär? nån som vet?
sen undrar jag vad maxgivan på korn är?
tacksam för svar
Linda L skrev:Hej
Tycker din häst verkar få alldeles för lite mat.
Prova ge ca 8-9 kg hö + gamla Krafft Groov - Ge minst 4 kg/dag, vore det jag skulle jag ge mer..... + betfor och 1 kg havre (mer energi)
Prova detta så ska du se att din häst blir fin.
scizofren skrev:mycket halm. det är bra. (om hästen äter det..)
pellets. Lusernpellets brukar med goda resultat användas som "förtjockningsmedel"
Linda L skrev:Jag är helt emot att fodra upp en häst på hö.
Linda L skrev:Korn o havre är förresten skit att fodra med om man vill ha upp en häst i vikt.