Vad ater era hastar?

M

marbella ryttare

jag ska skulle vilja veta hur mycket era hastar ater och vad ???? jag har just kopt en hast som statt stilla lange hon far alldelles for mycket mat kanns det som om...hon ater allt tom halmen hon star pa...;)
den forrra agarna har inte haft nagon koll alls..
nar man rider henne har hon sa mycket energi sa att hon studsar fram...kan bli lite jobbigt i langden..:smirk: kanns som att jag maste andra pa hennes mat...lika mycket mat som arbete....
hon ar hispo-arab ca 150 cm och jag kommer att rida henne ca 1 tim om dagen ungefar...hon gar inte ute i hage pa dagarna hastarna gor inte det i spanien :(....hon star i en stor utebox...
nagon som ar duktig pa foder har inne...???

Sv: Vad ater era hastar?

Det är ju inte så ovanligt att hästarna tuggar på halmen... Men av havre kan vissa hästar bli lite jobbiga, då energin blir för stor. Till sådana hästar brukar man ge kornkross istället. jag ger mina hästar följande:

1 kg lusern hackad strå
2 kg havre
1 kg krafft grund
1 kg betfor

Dessutom ca vars 5-7 kg hö om dagen. Dessutom går de ute i hage 18-20 timmar per dygn, där finns gräs, men det är mycket kort.
Detta är även en form av stödmatning, vill få upp två av hästarna i vikt lite. Därav havre och lusern, som båda ger mycket energi.

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 157
Senast: Huggorm
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 409
Övr. Hund Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila...
Svar
6
· Visningar
809
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka