Vad arg jag blir!!

O

oof

Jag köpte en häst för drygt 6 år sedan,av uppfödaren.
Och då var hästen fullt frisk,inga tidigare skador osv enligt ägaren.
Jag ägde hästen i ca 4år,sen ringde det en kvinna till mig som har varit medryttare på hästen tidigare och hon påstod att hästen har pålagringar i benen och att hästen lider och värkligen knappt ska ridas osv.
Men vi har ridit hästen som vanligt, hoppat o tränat på LA nivå utan anmärkningar.
Tog även hästen till vet som ansåg att hästen inte har pålagringar!
Sen då sålde jag hästen av annan anledning,men nu fick jag även reda på att denne kvinna ringer runt till nuvarande ägare,och påstår att hästen har pålagringar. Och ringer även nuvarande fodervärd till hästen och håller på.
Hur kan man gå till väga med detta?! hästen är ju helt frisk men hon ger sig Inte! Så arg man blir!!!!

Sv: Vad arg jag blir!!

Men det är väl otroligt enkelt att konstatera om hästen har pålagringar eller ej? Jag hade absolut tagit uppgiften på allvar och undersökt hästen (röntgat). Sedan är det ju bara att avfärda informtionen om den inte stämmer.

Om nu hästen har pålagringar så verkar det inte störa den om du nu rider LA och den inte haltar sig fram i livet. Jag antar att den gick igenom besiktningen vid försäljningen. Skulle du komma i kontakt med denna kvinnan igen så kan du ju fråga varför hon ringer till dig 4 år senare och lämnar denna viktiga information. Varför åka in på klinik och röntga den och få reservationer i försäkringen och inte kunna döma ut den eftersom den (Vad jag har fattat) gått igenom ett böjprov?

Kanske därför att TS sålt hästen EFTER att ha fått höra att hästen kan ha pålagringar? Det är ju ett givet skäl för en köpare att reklamera hästen och det kan ju t o m bli tal om skadestånd från den som köpt hästen av ts OM det stämmer.

Som hästsäljare vill man så långt som möjligt veta vad det är man säljer? Självklart är det viktig information för en köpare om hästen har pålagringar! Prisbilden och risktagandet är ju ett helt annat läge än utan pålagringar.

Frågeställningen var att vad fanken ska TS göra åt människan som ringer runt till alla och envar med osanningar. Hästen sålde hon ju för två? år sedan.

Men iom att både TS och senare ägare till hästen fått info från kvinnan är det ju bara att skita i det hela. Och informera människor som korsar hästens väg om problemet= kvinnan. Polisen bryr väl sig knappast.

Alltså hästen är röntgad och är helt frisk enligt vet, har papper på det med.
Men den där kvinnan ger sig Inte, fattar inte vad hennes problem är egentligen..

Om nu hästen har pålagringar så verkar det inte störa den om du nu rider LA och den inte haltar sig fram i livet. Jag antar att den gick igenom besiktningen vid försäljningen. Skulle du komma i kontakt med denna kvinnan igen så kan du ju fråga varför hon ringer till dig 4 år senare och lämnar denna viktiga information. Varför åka in på klinik och röntga den och få reservationer i försäkringen och inte kunna döma ut den eftersom den (Vad jag har fattat) gått igenom ett böjprov?

Tjejen som köpte hästen av mig gjorde ingen besiktning.
Ett par pålagringar kan ju inte försvinna bara sådär, så det låter inte troligt att hästen har haft det eftersom hästen är frisk på röntgen?
går det att anmäla henne för att hon typ ringer runt till alla som har med hästen att göra, eller är det 'fritt' o göra så?
Jag har frågat varför hon enns ringer runt till alla som har med hästen o göra,men fick bara massor med elaka ord tillbaka om att jag inte vore ha häst m.m eftersom hästen har sååå ont .

Strunta i henne bara? Du har ju papper på att hästen var ren på rtg i din ägo, så om nuv ägare eller fodervärd ringer och är bekymrade av vad kvinnan sagt kan du ju bara visa pappren.

Men om du nu har papper på det så är det väl inte så svårt att erbjuda kvinnan att se dem så hon slutar?

Du kan ju även visa fodervärdar och ägare detta så du inte blir anmäld för något själv (Iom att kvinnan har talat om det för dig) om det nu skulle visa sig att hästen har fått pålagringar..

Annars är det ju bara att ignorera, även om det är irriterande.
Någon anledning måste det ju finnas till att kvinnan ringer, det kanske helt enkelt är så enkelt att förra ägarna har sagt ngt så hon har missförstått. för NÅGOT måste ju ha hänt med hästen som gjorde den "oridbar" då, det låter ju otroligt om hon skulle göra sig möda med att leta reda på nr och berätta det för flera personer utan anledning.

Visa pappren för kvinnan. Om hon inte tror på pappren så säg att om hon betalar går du med på en ny röntgen, iom att du inte har något att dölja i alla fall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 886
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 526
Senast: Smedholt
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 847
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 122
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka