Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min erfarenhet är att det är skitsvårt att hyra ut en enda stallplats i motsats till att ha flera olika kunder.Ska eventuellt hyra ut en box i mitt stall.
Kan ni ösa på med saker som är viktiga att tänka på och kanske skriva kontrakt på?
Stämmer in till fullo! Vi har hamnat i den fällan varje gång vi hyrt ut stallplats. Och när man väl hamnat där så är det i stort sett omöjligt att ta sig ur det. Därför hyr vi inte ut längre.Min erfarenhet är att det är skitsvårt att hyra ut en enda stallplats i motsats till att ha flera olika kunder.
Med en enda hyresgäst blir det lätt för familjärt vilket leder till att denne lätt drar på sig oönskade vanor och ovanor.
Vattentäta kontrakt med samma innehåll som tidigare skribenter hintat om gör det ofta så mycket enklare för bägge parter
Ja den fällan slår ju tyvärr ofta ihop snabbare än snabbtStämmer in till fullo! Vi har hamnat i den fällan varje gång vi hyrt ut stallplats. Och när man väl hamnat där så är det i stort sett omöjligt att ta sig ur det. Därför hyr vi inte ut längre.
Men jag kan inte bara blunda för om hästen står utan vatten, eller är väldigt irriterad av flyfän tex. Med liten gård och endast en hyresgäst så är det svårt att inte bli för familjär och då är det bra om så mycket som möjligt är reglerat i kontraktet.
Vi hyr ut till en hästägare sedan ett par år, och det fungerar jättebra - men vi har haft tur med personen!Min erfarenhet är att det är skitsvårt att hyra ut en enda stallplats i motsats till att ha flera olika kunder.
Med en enda hyresgäst blir det lätt för familjärt vilket leder till att denne lätt drar på sig oönskade vanor och ovanor.
Vattentäta kontrakt med samma innehåll som tidigare skribenter hintat om gör det ofta så mycket enklare för bägge parter