Vad är vettigt att betala?

Ela

Trådstartare
Jag har tänkt att höra mig för på ridskolerna häromkring om det finns ngn duktig liten tjej som kan rida våra B-ponnyer någongång i veckan i utbildningssyfte och kanske vara med på någon träningen eller tävling.

Jag kommer att köra in ponnyerna till ridskolan och fixa allt, barnen kan själva skritta fram och av ponnyerna så ryttaren behöver bara rida. Vad kan vara vettigt att ge i betalning?? Säg att de rider varje ponny i 30-45 minuter.

Vill självklart betala för mig men inte mer än nödvändigt :o Va tror ni kan vara rimligt att ge i betalning??

Sv: Vad är vettigt att betala?

Jag vet många som skulle göra (och har gjort) det gratis. Eventuellt skulle du kunna stå för instruktören om du vill att det ska finnas en tränare med i bilden också. Tro att många skulle se det som en förmån, att få rida lektion och utvecklas mer, samtidigt som de hjälper dig att rida ponnyn.

Om det är en väldigt besvärlig ponny, alltså att det är väldigt mycket jobb och den knappt är ridbar, så kanske det är lämpligt med en viss ersättning för då kanske det finns en större risk för skador och liknande. Men är det bara att hästen behöver utbildas (alltså ingen avkastarkung) så tror jag inte att det borde vara omöjligt att hitta någon duktig ryttare som kan ställa upp åtminstone näst intill gratis.

Ponnyerna är pålitliga barnponnyer som till vardags rids av mina barn på 5 och sju år men de behöver utbildas för att barnen ska kunna gå vidare med dom.

Självklart skulle jag stå för kostanderna för tränaren.

Jag tror inte att du hittar rätt person på ridskolan. Troligast är att om barnet är SÅ duktigt har h*n egen ponny/ponnisar. Kolla hellre med tränaren eller en aktiv ridklubb. Ang betalningen ska den göras upp med barnets föräldrar. Är det en B-ponny är det troligt att den ryttare du hittar är rätt ung :). Kanske räcker det med att du hämtar/lämnar bjuder på lunch/fika mm i samband med ridning?

Hade jag varit dig hade jag nog hellre kontaktat ngn tränare i närheten och hört om de hade ngn duktig elev i lagom storlek. Min syster är väldigt liten och nätt och hon har hjälpt till och ridit vår tränares elevers ponnyer några gånger. Ibland har hon ridit en lektion och då fått lektionen i betalning och ibland har hon ridit själv (ponnyn har då körts hem till oss) och då har hon fått 100-150:-. Hon har själv tävlat dressyr på ponny upp till LA-FEI inledande. Jag tycker att det är rimligt att betala en slant, speciellt om det är en duktig ryttare. Det är värt det i slutändan. Samtidigt är det bortkastade pengar om ryttaren inte är tillräckligt duktig. På ridskolan kan du säkert få ungar som rider gratis men det kan vara svårt att hitta ngn som kan utbilda ponnyn bra. Men du kan ju alltid höra med ridläraren på ridskolan om hon vet ngn. De brukar ha rätt bra koll på tjejerna i stallet...

Liknande trådar

Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 399
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ridit på min ridskola i ca 11 år och under den tiden har dom allting tjatat om hur dålig ekonomi ridskolan har. Det är en... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 553
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 377
Senast: Magiana
·
Träning Jag har hittat en duktig tjej som ska hjälpa till att rida in mitt 4-åriga welshsto, B-ponny. Det handlar endast om ridning och jag...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka