Vad är takat?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Packleader
  • Startdatum Startdatum
P

Packleader

Jag har ett ettårigt travsto efter Order By Fax. I den veterinära beskrivningen av honom står det: Djup i bålen. Takat, sluttande och omusklat kors. Är det någon som kan uppkysa mig om vad som menas med TAKAT?

Sv: Vad är takat?

Vad jag vill minnas från tiden när jag visade mycket ponnyer så innebär det att korset är väldigt "högt/spetsigt", dvs ser ut som ett "tak" bakifrån.

Tack för svaret, Spanskat. Att korset är spetsigt var vad jag misstänkte.

...Vilket kan tyda på proteinbrist. En välmusklad och rätt född unge har inte takat kors.

AM

Liknande trådar

Hundhälsa Engelsk vinthund, hane 2.5 år gammal och importerad från Irland. Var väldigt valpig som valp. Alltså flamsig och klumpig, tänkte sig...
2
Svar
25
· Visningar
1 925
Senast: em-pirre
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 623
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 567
Senast: smulan87
·
Hundhälsa Vi köpte en 7-månaders pudel för några veckor sen. Han var då fullpälsad och ärligt talat undersökte jag inte hur han vinklade sina...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 624
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?