skuggi
Trådstartare
Aha! Jag har ingen aning om hur och vad sånt här skulle påverka. Jag tycker att han låter ryggen hänga och inte "bär" den riktigt samt att det ser ut som att han vickar på rumpan i sidled för att ta sig fram om du fattar, känns som att han har väldigt mycket muskler kring "midjan" jämfört med vår andra hund av samma storlek och typ.Jag hade haft is i magen, många hundar jag sett har faktiskt inte vart speciellt snygga när de närmat sig året och växer lite hur som helst.
Sen är väl raka vinklar betydligt mkt snällare mot kroppen. Raka vinklar kan ge problem med böj/sträckmusklerna i knäna. Medans en övervinklad hund blir "hängande" i bäckenet och knäleder.
Fick av uppfödaren veta igår att hundens jämnåringa syster tydligen hade den skumma vanan att stå med framtassarna på ryggen på vår hund. Typ att hon gillade utsikten eller något, och tydligen var det något hon gjorde ofta. Enligt uppfödaren var han fint vinklad vid 4 månader men alltså inte nu vid 7-8 månader. Om hon har hållit på och stått på hans rygg en massa i tre månader så kanske det är orsaken? Kan det bli så?
Det ska bli väldigt intressant att träffa någon som kan titta igenom honom, har fått två tips på bra fysio så kan hända att vi går till båda, för att jämföra anteckningar så att säga