em-pirre
Trådstartare
Spånar vidare. Kom på att vi noterat att den andra hanen av samma ras inte reagerar nämnvärt om märken är ojämn då han springer. Den här hanen är all over the place (pingpongeffekt där han kompenserar med andra benet och sedan får hunden av och än tills han hittat balansen igen) om han trampar i en upphöjning/grop. Jag tolkar det som om balansen är dålig?
Vi tränar mycket långa raksträckor där tydligt kan se hur rakt/balanserat de springer bakifrån/framifrån. De andra är raka som spikar medan den här blir spaghetti.
Jag tänker:
Akupunktur - För att stimulera området kring SI och höftpsrti
Jobba med bakdelen - backa över föremål, balansera, pekpinne vid promenad för att påminna om att lyfta benet
Simning med ledare och flytväst- fokus på bakbenen
Promenad i snö, över föremål, viktmanschetter?
Sedan den vanliga massagen och stretching (sambo är hundmassör) regelbundet.
Bokar tid till fysioterapeut/osteopat, men får nog vänta ett par månader innan vi får plats. Vi får åka till andra ändan av landet om vi vill till den bästa, vilket vi vill.
Vi tränar mycket långa raksträckor där tydligt kan se hur rakt/balanserat de springer bakifrån/framifrån. De andra är raka som spikar medan den här blir spaghetti.
Jag tänker:
Akupunktur - För att stimulera området kring SI och höftpsrti
Jobba med bakdelen - backa över föremål, balansera, pekpinne vid promenad för att påminna om att lyfta benet
Simning med ledare och flytväst- fokus på bakbenen
Promenad i snö, över föremål, viktmanschetter?
Sedan den vanliga massagen och stretching (sambo är hundmassör) regelbundet.
Bokar tid till fysioterapeut/osteopat, men får nog vänta ett par månader innan vi får plats. Vi får åka till andra ändan av landet om vi vill till den bästa, vilket vi vill.